luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Barnvakt

Kategori:

Har, sen Elsa kom till världen, fram till igår, inte varit ifrån henne mer än en timme...
Igår var det så dags, premiär på Hairspray i Djurås!

Börjar lite tidigare...
I fredags hade Elsa en superdag!
Hon var en solstråle personifierad och allt var superbra, iaf fram till halv fem...
Då började hon kinka och ingenting var bra förutom att bli buren på ett visst sätt och samtidigt gå runt. Allt annat dissades.
Med den kvällen i ryggen var jag lite smått orolig inför lördagens barnvaktsuppdrag, hur skulle det gå!?!
På natten var det amningsdags kl 01.15. Vi tuttade som vanligt, jag la ner henne och hon somnade om... Men det gjorde inte jag.
När hon vaknade 03.30 och ville ha mer mat var jag fortfarande vaken.
Kollade på klockan sista gången 04.25.
Vad tror ni?
Japp, lite lätt ångest inför bortlämnandet sådär på nattkvisten!
Jag planerade in i minsta detalj hur vi skulle göra för bästa resultat.

Lördag.
Johan går upp 7, åker i förväg till Mockis (han renoverar svärmors växthus), jag går upp 9 och Elsa drar sig till 10!
Den timmen på morgonen var oumbärlig för dagsplanen, hann äta frukost, dricka kaffe och packa allting vi skulle behöva!
När damen vaknade hade vi mysmorgon och sen passade jag på att duscha (och tvätta håret! - det går framåt!).
Vi rullade mot Mockfjärd vid halv tolv.
Prinsessan somnade på Mellstabron!
På plats hos svärmor vaknade hon upp och var en solstråle igen!
Vi åt och jag ammade, sen tog farmor över och jag åkte iväg för att öva inför dopet.
Var väl borta 45 minuter kanske.
Elsa kvittrade och var nöjd när jag kom tillbaks, sen somnade hon i farmors knä, utan att passera mina bröst!!
Vaknade efter 30 min och var solstråle igen!

Vi packade ihop och åkte kilometrarna till mina föräldrar, mormor och morfar.
Elsa var så nöjd så!
Jag hade en stor klump i magen, men försökte hålla mig lugn så hon inte skulle bli stressad.
Ammade, och ville nästan inte släppa taget då vi skulle åka mot musikalpremiären...
Vi lämnade mormor och morfar med en lycklig liten tjej på knappt 3 månader. De lovade att komma i pausen som planerat.
Jag ville bara grina!!
 
Landade i Djurås, slog oss ner och njöt faktiskt i hela 45 minuter innan jag började kolla tiden.
Vill tillägga att det inte var några som helst problem att njuta av Hairspray, vilket gäng!! Fantastiskt bra! Roligt att biljetterna är typ slutsålda också!! :)
Barnvakterna kom som planerat i pausen (med en sovande sessa) och vi fann oss en lugn och mörk vrå inne på biblioteket där vi ammade en stund.
Hon hade varit glad hela tiden och somnat efter 1 minut i bilen. DET värmde i mitt oroliga hjärta!

Nu kunde vi gå in och glömma tiden i akt 2. Passade på att rensa ordentligt o tårkanalerna också (Ullis Erkers, du gjorde min kväll)!

När vi landade i Mockis efter föreställningen så träffade vi en glad tjej igen.. Hon hade sovit i över en timme! Lite hungrig blev hon när hon hörde min röst, men det var jag inte sen med att åtgärda!
Glad prinsessa hela dagen, somnade halvvägs hem, vaknade så vi fick byta blöja och sätta på pyjamasen, tuttade och somnade sen för natten.

Kan jag va annat än nöjd!?! :)

Elsa domderar med morfar!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: