luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Imorgon blir det hårda tag igen!

Kategori: My life..

Fullspäckad helg stod på schemat, fullspäckad helg det blev!

I fredags åkte jag till Mockfjärd och var lite sällskap åt Mollsan och Darunee medans mams och paps var i Dalhalla på Labero. Var urtrött, men de fanns de som var ännu tröttare..hihi

  
Emil sover, Emil sover...

Brorsan somnade, sittandes i en fotölj i en mycket märklig ställning..
Jag sov på soffan, vaknade strax efter 8, halvdöd....

Vi fortsatte så resan mot Borlänge och mormors 80-årsfirande!
Först en snabb vända hem och byta kläder och sen vidare mot Tunaåstrand där vi firade i typ 6 timmar.
Jag älskar mormor, men sånna där tillställningar kan bli lite långdragna faktist..


Mormor i sin krans!

Blev hemskjutsade, bytte om igen och blev upphämtade av Geraldine för party och utgång eftersom det var sista chansen för Darunee innan hon lämnar Sverige för denna gång.
Geraldine, som är utbildad Make-Up-artist, fixade smink och hår på oss, sen drack vi vin i mängder innan vi for iväg mot stan. Satt på uteserveringen på S1 ett tag men Darunee ville dansa så vi gick vidare till Bolanche.
Det var min tur att betala drinkarna, de tog mitt kort, det krånglade, jag fick tillsist tillbaka kortet och ett kvitto, jag glömde det där.. Vi var kvar tills det stängde, vi fick skjuts hem, vi somnade ovaggat.

Idag slog det mig att jag kanske borde kolla mitt konto... Och vad såg jag då?? Jo, samma summa, 219 kronor, hade blivit dragen två gånger från mitt konto! Jag handlade bara en gång inne på Bolanche och innan dess har jag inte rört kortet på ett par dagar. Ok, det var egentligen inte mycket pengar, men fan heller att jag vill betala pengar för nåt jag inte fått! Och absolut inte när man fick stå och köa i 20 minuter innan man blev servad!
Får väl se hur det bli med det där.. Skrev ett mail till dem och sa precis som det var..

När vi hade kollat på Klyft, piggnat till och duschat så åkte vi till Kupolen och shoppade lite. Det blev ett par skor och lite sminkgrejer.. Sen fortsatte vi hem till Micke och Geraldine för att fira Mickes 30-årsdag (som var för ca en månad sen). Där fick vi smörgåstårta, snitt-mackor med ägg och tonfisk, chips och slutligen marängtårta.. Mums!

Nu sitter jag här som en uppstoppad, fattig gris och tänker på resten av mitt liv. Imorgon är det slut på fuskandet (med undantag för torsdag då Emil ska firas). Jag tänker inte leva resten av mitt liv olycklig, så det så!
Just nu skulle jag nog vara ett rejält skrovmål för nåt blodtörstigt djur.. hittade förresten en lämplig bild till det med..


Anna goes hajmat!

Nej, nog på allt svammel.. Dags för sängen igen!
Natti natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: