luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Middagstipset

Kategori: My life..

Imorgon kommer det stinka .... av mig! Tre stora vitlöksklyftor fick jag i dagens måltid! :-) Gööött! Jag har kommit på att jag tycker det är hemskt kul att laga mat och exprimentera med det som finns! Kanske inte blir jättegott alltid, men inget är alltid jättegott.. eller jo Daim är det.

Dagens hopkok:
Hacka 3 vitlöksklyftor (jag använde färsk  vitlök) och strimla 2 turkiska paprikor (nå ljusgröna saker som jag hittade hos turken som brukar stå på sveatorget, en liten "vanlig" och en som såg ut som en stor chili, ja paprikorna alltså.. ha ha). Strimla ca 150 g rökt skinka, fräs alltihop i olivolja. Ha i en burk med blandade bönor (sköljda). Klicka i lite creme bonjour "Bleu", rör runt. Häll på 2 dl soyagrädde (6%), krydda med salt, chili och svartpeppar. Låt puttra på svag värme ca 5-10 min. Precis före servering, lägg i en näve sköljd och avrunnen ruccola sallad, rör om lite. Servera med pasta (dinkel i mitt fall), skivad tomat och en halv avokado.

Tror att det blev en relativt nyttig historia, skit samma, jag tyckte det blev riktigt gott! =)

Ringde och pratade med Göran (Tesas man) i Motala idag. Berättade att jag blivit förkyld men att jag vill komma ändå om inte de vill att jag ska stanna hemma (smittrisk). Fick ledigt på måndag av Kjell, det var skönt!

Nu ska jag kolla om jag fattar nåt av installationen på min mobil här på datorn.. ???? "-Liiindskooooog!!!! Hjääääälllllp!"

Har för övrigt världens gulligaste, sötaste och gosigaste katt här just nu.. Får se om jag kan få över nån bild snart.. he he

Kram på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: