luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Om blickar kunde döda...

Kategori: My life..

Idag har jag shoppat igen..
Jag, Kjell och Jonas var och åt en god lunch på nya thaien, sen gick jag vidare för att kolla läget på klädfronten.. Jag kan medge att jag var ganska mätt och magen stog nog ut mer än vanligt, men iaf..
Hittade först ett par vita jeans-aktiga brallor för en hundring, tänkte att med det priset så gör det inget om de aldrig blir använda.. Fortsatte till nästa affär som jag aldrig vart till förut eftersom den nog är ganska ny och ligger en trappa ned.. Det visade sig att de hade rätt mycket som var fint där, jag hittade en vit stickad tröja och en svart kofta i samma material, totalt 250 spänn, som hittat! Jag pratade lite med biträdet när jag skulle betala och sa att hit skulle jag minsann gå flera gånger, billigt och snyggt! :-) När hon sen packade ner mina tröjor i en påse så sa hon; "Jag lägger i en sån här katalog också, det är ett för märke som gör kläder för storvuxna".. Åååh om blickar hade kunnat döda just då!! Där stod jag med två inhandlade varor och en putande proppmätt mage och log ett ansträngt leende.. Hon menade väl, men mitt i min "må-bra-period" så fick jag komma ner på jorden igen.. Hon såg nog att jag blev besvärad, för hon fortsatte snabbt; "De har sååå fina kläder och det är så tråkigt för jag kommer aldrig att komma i dem.. eller jag menar.. de är för KURVIGA kvinnor, inte plankor som mig..eh".. Jag fortsatte le stelt mot henne och sa att hon skulle va glad för det eftersom allt annat i alla andra affärer riktar sig till sånna som henne, sen sa jag att jag säkert kommer tillbaka men att jag måste rusa eftersom lunchen var slut... Suck!
Stackars henne och STACKARS mig! Det blev bara så fel...

Det blev en cykeltur hem iaf..

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Hm....du skulle ha kvävt henne med plastkassen :/

    2007-08-08 | 23:39:15
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • A-K säger:

    Bästa stumpan!!! Jag ska skicka en gubbe på henne...
    ;)
    Miss U

    2007-08-10 | 12:36:37

Kommentera inlägget här: