luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Virus från Hongkong med (hosta och) snuva..

Kategori: My life..

Jag har en plan..
Men med min vanliga otur så verkar det gå åt pipsvängen...

Min plan är att jobba veckan ut, spela golftävling på lördagen (Björklunds-mästerskapet, en gång per år, första året för mig) åka till Motala på lördag kväll, sjunga på dop och umgås hela söndagen, va ledig på måndag och i lugn och ro köra hemåt då.. Men....
Min kalender verkar inte tycka att jag ska va ledig på måndag, dessutom tror jag inte att nån ens har hört mig när jag nämnt det på jobbet vid två tillfällen. Att komma dit närmare midnatt på lördag kväll och åka hem söndag em känns väldigt stressat, för då ska jag hinna träna med pianisten på morgonen, sjunga, fika och sen måste jag åka.. blir inte mycket tid över till annat.. Men i värsta fall får det ju lov att bli så..
Vad som värre är... Jag har dragit på mig en förkylning... Jag ljuger inte om jag säger att jag nysit 55-60 ggr idag och snytit mig lika många.. Tänk om jag blir sjuk nu också!!

Jag mår visserligen ganska bra för övrigt, var tom och spinnade idag, tänkte att antingen blir det värre, eller så går det tillbaka.. håll tummarna för alternativ två.
Funderade på HUR jag blivit förkyld.. kom på en massa anledningar..

1. Kräftesten hos Anders i lördags

Det var skitkul, det dracks en massa, vi satt ute hela kvällen och långt in på natten (kom hem halv fem efter en av gapskratt något ostadig promenad hemåt tillsammans med Lindskog som skulle åt samma håll, tänk va kul det kan vara med bajs...)

2. Duntäcket bort
Jag fick efter flera svettiga nätter nog och slängde in duntäcket i garderoben. Första natten frös jag, andra natten körde jag med nattlinne, kallt, och i natt har jag bäddat i en filt och skiter i nattlinnet.. Dröjer nog inte länge förrens duntäcket är tillbaka!

3. Cykling in the rain
Trotsade regnet och tog cykeln till jobbet häromdagen.. Kan det ha resulterat i en snuva?

4. Smitta
Kanske har jag blivit utsatt för baskelusker här och där..?? Tvätta dina händer ofta!!! Bacillskräck! (beror iofs på vems baciller det är)

Hade fler anlernativ också, men de verkade långsökta nu...

Nu ska jag gå och snyta mig.. och sen hoppa på ansiktet ner i sängen. ZZzzZzzzzZZZzzZzzz.....

Kommentarer

  • Anna Panna. leksand säger:

    Läser vidare med förtjusning.. HAHA.

    2007-08-15 | 09:42:58
  • emma säger:

    du ska tävla. grymt!!! berätta sen. kram

    2007-08-15 | 21:51:50
  • Anna Andersson säger:

    Hoppas förkylning släpper snart! Låter som kräftfesten var skoj! Själv missade jag ju den *snyft* Så typsikt att ALLT ska hända samtidigt juh :( Hur går det om du ska sjunga i helgen och fortfarande har nys-sjukan???

    2007-08-15 | 23:58:15
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: