luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Blommor, Beröm och Saffransskorpor

Kategori: My life..

Idag har jag farit runt som ett skållat troll och uträttat en massa ärenden!
Först skulle det inhandlas julgrupper till våra samarbetspartners..
Klockan fem i tio stod jag och ett par gråsuggor och hängde på låset utanför Blomsterriket. Klockan tjugo över tio bestämmer jag mig för att jag nog får med mig alla åtta julgrupper på en och samma vända.. Klockan halv elva kommer jag flåsandes in på kontoret med kramp i händerna och hela underarmarna efter en 150 meter lång promenad med åtta inte så samarbetsvilliga julgrupper (självklart förpackade i påsar UTAN handtag), fyra i vardera handen. Sen har jag och Kjell lekt tomtar och gått runt med dessa under em..

Var och Jammade efter jobbet. Gick riktigt bra, men jag har skoskav och så känns det som jag börjar få benhinneinflammation.. inte bra.. inte alls faktist.
Efter passet när jag var på väg uppför trappan så ropade Sanna (tränaren) att hon ville prata med mig.. Sen sa hon att hon ville ge mig beröm för att hon tyckte att jag hade utvecklats så mycket! Det var jättekul att höra, och det var verkligen roligt att hon kom fram och sa det till mig, för oftast ger man ju bara fan i att säga det till personen i fråga.. Så nu tänker jag leva på detta hela julen! :-)
I rock!

Åkte och handlade en snabbis efter träningen, fortsatte hemåt men kom på att jag skulle förbi vid lillebror så jag fick vända. Jag skulle bara lämna ett julkort och dra därifrån, men så hörde jag att han var hemma så då stod jag där och snackade en stund med.
Åkte hemåt och - tro det eller ej - bakade!
Nu du Loppa ska det ätas saffransskorpor i Medväga!
Eller nej, smakade degen som var farligt god, så jag kanske måste ge bort dem till mina föräldrar.. Fast å andra sidan så är det ju där jag kommer att spendera julen.. hi hi..
*diabetes, diabetes, diabetes*

Nu ska jag slänga mig genom duschen, ta fram och prova kläder inför imorgon (begravning), sy upp mina nya byxor, kolla om jag kan låtarna en sista gång och sen packa ihop allt. Städningen, julklappsinslagningen och tvättningen måste skjutas på nån dag. Pallar inte mer nu! Fullspäckat schema fram till lördag-godnatt! hi hi.. precis som jag vill ha det!

Får se om jag hinner skriva nån rad imorgon eller om ni får vänta till lördag på nästa inlägg. Den som lever får se. Natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: