luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

God Jul!

Kategori: My life..

Sitter i pyamasen med morgontrött kropp och försöker lösa ordgåtorna i dagens FK, det går.. sådär.. men ge mig ett par minuter tillså löser det sig nog!

Har sovit lite halvdåligt inatt, bara väntat på ett crasch eller bom från nåt som fått hjälp ner i golvet av en kattsvans.. Än så länge så är det "bara" en bit av en ljusstake (som går att limma) och ett glas till en fotoram (som redan var tejpad) som fått sig en åktur, och det var tack och lov på samma vända! De är så nyfikna.. man måste få undersöka varje vrå! Men vaddå.. det är ju faktist jul! Hade jag haft två femåriga ungar hade säkert fler saker gått sönder!
För mina missar är det inget fel på! ;-)

Det blev en kattjakt utan dess like innan jag ens kom hemifrån igår..
Tassa är lättlurad, så det var bara att slänga in en råtta i kattburen så gick hon in, men Dizzy... Han sprang in bakom soffan, och när jag väl lyckats locka fram honom därifrån så blev det ilfart in under min säng.. Mitt under sängen låg han trygg för min korta armar. Så i slutändan fanns det bara ett val. Vattensprutan, tämligen effektiv! Efter en vild jakt så lät han sig iaf fångas. Då kom nästa problem.. Hur skulle jag få in honom i buren medans han vred sig som en nyfångad fisk och samtidigt hålla henne kvar medan jag knuffade/tvingade in honom i samma bur.. Det var krångligt, men det gick! Skam den som ger sig!

Kom på när jag kom hit igår att jag glömt två paket hemma...
Det ena var från Daniel till Emil, det andra från mig och Emil till mamma. Det var mindre populärt! Som tur är så har jag ju bästaste A-K som jag verkligen hoppas har min nyckel nu! Hennes föräldrar bor ca 200 meter bort från mina, så det löser sig förhoppningsvis utan en extra bilresa! Jag håller tummarna för att hon inte glömmer!

Nu tänker ja ta mig en skinkmacka och njuta av julaftonsmorgonen!
God Jul på er alla!

PS. Karro och Stin, jag började läsa boken igår! :-)

Kommentarer

  • Annsingen säger:

    GOD JUL!

    2007-12-24 | 09:30:12
    Bloggadress: http://lillanlilla.blogg.se
  • Anna Andersson säger:

    Att förflytta de där små kissemissarna är allt annat än en barnlek *haha*
    Men nu fick du ju med dig dom så att dom får vara med på julfirandet i alla fall :=)
    Hoppas du får en fin julafton.
    Kramen

    2007-12-24 | 16:58:53
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: