luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Hela huset gungade för vissa...

Kategori: My life..

Så.. då var det väl dags att ge er en liten lägesrapport igen!

Julen spenderades som sagt i Mockfjärd tillsammans med familjen och missarna. Det åts julmat, gröt, dracks kaffe med duppa, ryggläge med bok (Isfolket) mest hela tiden.. urskönt med avkoppling. Blev iaf en promenad efter julmaten på julafton, men då satte magen igång och skrek rakt ut så jag trodde jag fått vinterSKITsjukan.. ha ha! Fast det kanske var lika bra det..?


God Jul från mig och Tassa!

Var totalt "off" igår, juldagen och tänkte att jag skiter i utgång, men så röck jag upp mig och drog på mig partykostymen! Köade till "huset" i över en timme, helt sjukt.. Regnade gjorde det med..
Hela huset gungar.. ja nog gungade det alltid, helst framåt midnatt.. Drack väl ett par drinkar under kvällen, gott gott.. Och Daniels Bjurs-kompis Larsson hade besämt sig för att vara mig i hasorna hela kvällen så det blev rätt billigt... Jag gick runt och letade efter mitt sällskap en stund innan jag ringde upp.. Anna hade visst bestämt sig för att gå ut och mata kråkorna med rester från julbordet och var inte på humör att komma in igen, så jag satte mig i en taxi och var hemma ca halv ett.. Skönt att komma hem, för när jag kom innanför dörren här hemma så insåg jag hur onykter jag faktist var.. Oh helga natt!

Hela huset-premiären kan summeras så här:
Efter en timmes köande hade skribenten satt ribban högt och det var med nöd och näppe att stället klarade sig. Bra med ett stort dansgolv för "gammeldans", om man bara kunde dansa sånt.. Discot var säkert okej. Pluspoäng för ganska snabba toalettköer, minus för att de låst handikapptoan.. varför?? Ganska snabb handläggning utav dryckesbehov, extraplus för Carina i garderoben som stoppade ner halsduk och vantar medans en annan skyndade mot toan efter en timmes köande... Och ännu ett plus för att de sålde korv därinne.. kom på det nu.


Larsson och jag poserar fint!

Idag mår jag kanske lite bättre än jag förtjänar..
Åt en påse med cashewnötter och ett stort glas vatten till frukost, det gjorde susen! Sen fick jag besök av föräldrar + mormor som var fikasugna, så det var bara att slänga på en balja kaffe! Fick tom förmånen att ta en match Singstar mot mamsen! Karma Kameleon på högsta frekvens!! :-D
Behöver jag säga att jag vann? ;-)

Ska snart packa iväg mig in till stan för en måltid med Anna, Mats och Oliver. Blir nog hamburgare idag.. Nyttigt och bra. Sen soffläge igen!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hörrudu,, jag vet inte hur det var för dig ,,., men jag sysslar inte med alkoholmissbruk,, har jag väl fått i mig det så kommer det inte ut igen!! haha

    2007-12-26 | 19:16:07
  • Anna Andersson säger:

    Lät som en tankad kväll det där *lol*
    Men du...hur gick det med din viktminskning då? 5 kilo till jul var det va? Fixade du det? *hoppas*

    2007-12-27 | 17:03:08
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: