luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

John & jag tillsammans hand i hand

Kategori: My life..

Det har hunnit bli dan före dan före dopparedan!

Dagen har vart lång och fylld med olika aktiviteter.
Började med att jobba fram till elva, åkte hem till Mockis för begravning, var och käkade efteråt, sen fika hemma, sen kom mormor, sen åkte jag hemöver, sen tvättade jag, sen åkte jag till Mr Golf och åt (igen) och nu sitter jag här hemma igen.

Begravningen gick bra. Riktigt bra faktiskt.
Men begravning är begravning. Inte kul. Jag är ju en hemskt känslig människa med, så det började spruta tårar nån minut innan jag skulle sjunga Ave Maria. Jag kollade bort, tänkte på annat, men nä.. det är så svårt att hålla tillbaka. Det är ju liksom inte bara den som ligger där framme i kistan som man tänker på, det är ju en mix av alla minnen man har från farmor, farfar, morfar, husdjur.. allt. Och som inte det vore nog så springer tankarna väg ett snäpp längre och funderar hur det ska bli när det är jag som är närmast sörjande, eller tom ligger i träfracken... Usch jag vill inte tänka sånna tankar, men det oundvikligt. Alla ska vi "walk through the valley of the shadow of death". Men inte än.
Rösten höll iaf och det kändes bra.

Imorgon ska jag försöka masa mig upp kl åtta och äta frulle, städa och sen åka på träning. För vid halv ett kommer Emma, det kan ta ett par timmar att fixa mitt hår, och vid sex kommer Wiz-brudarna.. Så det är tight planering! Måste jag kanske handla med?  Äh, det löser sig..

Nu ska jag iaf gå och göra mig iordning för John..
John Blund.

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Begravningar är påfrestande. Men man får försöka tänka fina tankar, om allt bra som varit... Men jag håller med, man tänker ju på alla som har gåt bort och det blir på något vis en begravning för alla man saknar... Men skönt att rösten höll och att Det gick bra ia alla fall...

    2007-12-22 | 17:50:54
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: