luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mammas lussekatter!

Kategori: My life..

Det blev ingen julmarknad för fröken Björklund idag..
Jag masade mig upp klockan nio, ringde mockis och råkade väcka lillebror.. De andra var inte inne (på promenad) utan de ringde upp vid tiotiden. Det visade sig att paps skulle på visning, sen skulle de åka till stan (i det här fallet Borlänge) och köpa julklappar.. Kände då att en trip med min bil utan bromsskivor inte stod överst på önskelistan längre.. Bjöd hem dem hit på fika istället (för då visste jag att de förmodligen skulle ta mig sig både lussekatter och pepparkakor som mams bakat med mycket kärlek idag).
Tog det lugnt, pyntade lite till och pratade en massa skit med folk på msn, sen kom jag på att jag minsann skulle åka till kupolen för lite julklapps-shopping! Väl där stötte jag på Mr Golf (okej - inget sammanträffande) och en kompis, vi tog en fika och sen fortsatte jag in i shoppingdjungens lockande hysteri..
Hittade två saker - till mig själv. Eller, jag hittade massor med grejer, men jag har inte råd att köpa till mig själv, så därför har jag insett att det är presentkort som står överst på önskelistan även i år.
Träffade på en massa folk jag kände igen också..
Paola och Emma från The Wiz var där liksom Magnus från A Slice Of Saturday Night. Vi pratade lite om ditt och datt, kom återigen fram till att en lunch kanske vore nåt..
Kom hem lagom för att hinna slå på kaffekannan till mor och far som kom på snabbvisit. Efter de åkt var det nån annan som ville komma förbi en sväng, så jag bjöd på saft och mammas lussebullar och pepparkakor (mamma, han tog flera stycken = godkänt!? eller?).. Sen fick han syn på min synt som låg framme och dammade, satte sig vid den och.. oj.. han kunde visst spela... Det hela slutade med att vi spelade och sjöng (njae.. gnolade kanske - vill ju inte att grannarna ska knacka i väggen) ända till kl 23! Tiden går fort när man har kul, så när jag såg hur mycket klockan var så "slängde" jag ut honom.. Bonuspoäng.. han KAN spela, och katthåren (liksom katterna själva) verkade inte besvära så mycket den här gången heller...
Men jag är ju scitzo, så imorgon har jag väl ändrat mig igen..
(Ja A-K, jag ÄR lätt eller kanske tom gravt förvirrad...)

Nu ska jag gå och lägga huvudet på kudden i 6 timmar.

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Vilken mysig dag hon har haft då!!
    Saknade dig på pumpen, men vi ses väl på combaten ikväll va?
    Jobbar i natt, hej och hå:-)
    Och du....det där med förvirring kan du ju alltid skylla på att det ligger i släkten:-)
    Sov sött...

    2007-12-03 | 00:41:07
  • Anna Andersson säger:

    Vad vore livet utan lite förvirring? ;)

    2007-12-03 | 11:57:02
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: