luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mis(s)behave

Kategori: My life..

Var och lämnade bilen vid åtta i morse, blev upphämtad av en kille i en guldfärgad golf och skjutsad till jobbet.. Sen ringde mekarn vid lunchtid och sa att bilen var klar, och att det blev lite BILLIGARE än vad han hade räknat på!! Jag menar, hur ofta händer DET?? Fast billigt och billigt.. det kostade ändå 1 800 kronor.. Hade kunnat köpa många julklappar för de pengarna.. till mig själv iaf! hi hi Nu står saldot på hela 600 spänn.. Det ni! Det blir billiga julklappar i år! ;-)
Går det bra med teckningar? (Det gjorde det ju när man var liten...)

Var och tränade spinning idag, riktigt svettigt! Dessutom var det svårt att andas, för inte nog med att allt folk skulle sitta runt mig och flåsa, jag började dessutom blöda näsblod 10 minuter innan vi körde igång, så jag fick sitta med en tuss i näsan halva passet! Men annars gick det fint, orkade mer än jag trodde!

Nu har jag äntligen fått till min kronärtskocka!! (Visste ni förresten att det heter skockor och inte kockor.. hihi) Jag slog upp i Annas Mat (kokbok) och läste innantill hur man skulle göra och vad man skulle äta, och hey, det var ju riktigt gott! Sen kanske smöret man ska ha till förtar lite av nyttighetskänslan, men va fan, jag har ju ätit mitt livs första (s)kocka!! ha ha ha


Tänka sig att det där kunde va gott...

I morse så var Dizzy på sitt allra gosigosigaste humör..
Han har fått för sig att han ska va med när jag borstar tänderna.. och helst vill han bita på tandborst-skaftet också..helt crazy.. I morse var han i vanlig ordning med inne i badrummet. Jag stog och borstade tänderna, råkade titta ner och såg hur han satt och laddade för att hoppa upp på mig.. tog ett stort kliv bakåt men vips så kom han ändå flygande emot mig! Han landade (trots sina 5 kilo) fjäderlätt på mina axlar och la sig fort tillrätta... Sen började kampen om tandborsten..

  
 
Jakten på den gummiskaftade tandborsten!

Kunde inte låta bli att även ta med min andra lussekatt Tassa som hittat
ett soft ställe bakom gardinen i köket att fundera över tillvaron på.
(de båda är faktiskt lussekatter på riktigt, födda vid lucia för snart 5 år sen..)

  
Det här är världens mest svårfångade katt.. Djungel-Tassa..

Inget Grey´s idag.. :-(
Hade förträngt att det var säsongsfinal redan förra veckan..

Oj, kanske man kan lägga sig i tid idag?

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Vad då sööt misse :)
    Och du...teckningar bör väl fortfarande funka! det är ju tanken som räknas ;)

    2007-12-06 | 13:15:17
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: