luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Nyår i Motala!

Kategori: My life..

Idag har jag gjort ett ryck på jobbet!
Nu är annonserna inför nästa vecka skickade och korrade, alla betalda fakturor är insorterade i alfabetisk ordning, alla tillträdda objekt är arkiverade och skyltfönstren är uppdaterade.
Skönt, nu kan jag va ledig en dag med gott samvete!

Jag åker iaf ner till Tesa och Göran i Borensberg under nyår.
Ska bli skönt att få komma iväg en sväng igen! Kom på att det blir mycket smidigare att ta tåget ner den här gången, åtminstonde så hoppas jag då det, fast det är klart, krånglar det så krånglar det ju oftast ordentligt. En gång fick jag åka taxi från Hallsberg till Borlänge.. det var trevligt! Men åker jag tåg behöver jag iaf inte oroa mig för om jag är körbar eller inte på nyårsdagen, jag kan sova på tåget och bara va allmänt slö, slapp och likgiltig, Hoppas jag inte hamnar i nån vagn full med skrikande ungar, överparfymerade pensionärer eller svettiga turkar bara.. Annars går det mesta bra.. vill helst inte hamna brevid eller direkt framför nån med snorproduktion och hostattacker heller.. men men.. allt har väl ett pris..

Var iväg på BodyBalance idag, första träningen sen i lördags.. Ska försöka ta mig iväg på pumpen vid lunchtid imorgon också och sen spinning på lördag.. Håll tummarna för mig och min motivation.. Nu ska julmaten svettas bort! Blir väl förmodligen inte helt sunda vanor under nyårshelgen heller kan jag tänka mig..

Tack tack tack lilla Anna för påminnelsen (eller inte)!
Jag har misslyckats totalt med min målsättning om de där fem till jul.. Det stannade nog på sisådär 1,5.. ha ha.. Försökte mig faktist på en fuling att obemärkt låta det passera.. men det gick visst inte! :-P

Sitter och skriver nu medans en förhoppningsvis supergod potatisgratäng står och gräddas i ugnen.. Vart så sugen på vitlök idag och det var skitlänge sen jag åt potatisgratäng.. Så.. jag hoppas det blir smarrig!

Vet ni vad!?
Skäll till Biblioteket!
De har inte serien om isfolket och de tänker inte ta hem den heller..
Var in och skaffade mig ett lånekort idag, och sen pratade jag med en halvdöv och helvirrig tant som gjorde mej minst sagt mörkrädd.. Huuu! Låt mig aldrig bli sån!

Det var nog allt för idag tror jag..
Japp!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Sorry om jag påminde dig *hihi* Men vet du vad! Huvudsaken är ju att du försökte! Och jag tycker i alla fall att du är superduktig som springer på gymmet hela tiden! Det är disciplin! Och du kämpar på bra! Du fixar dina 5 kilo, även om det tar lite längre tid än du tänkt... Men du kommer att komma dit, det är jag säker på!!!

    2007-12-29 | 23:53:41
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: