luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Problemlösningar

Kategori: My life..

Idag har vart problemlösar-dagen nummer ett!
Jag fick en hel del gjort på jobbet, sen hann jag även hem och vimsa runt lite innan jag fick besök av Mr Golf. Det kan kanske tyckas att det vart lite tyst från det hållet ett tag, sanningen är att min hjärna har vart allt annat än tyst...

Som ni kanske vet så har jag haft STORA problem med min dator..
Det har saknats ljud sen i somras, man har inte kunnat öppna bilder, jag har inte haft nåt nedladdningsprogram (eftersom jag inte har haft nåt ljud så har ju det verkligen vart onödigt.. oj förresten, sa jag nedladdningsprogram?? Det menar jag såklart inte... för sånt är ju, hrrrm, O.L.A.G.L.I.G.T....).. hur som hest...
Mr Golf började med att fråga mig om jag visste att alla kablar var rätt isatta, och jaaa det var de ju eftersom jag aldrig rört dem... han tog sig en titt, laddade ner nåt program och han hade tre alternativ på vad det kunde vara... när de två första inte funkade så började han se orolig ut.. kanske hade han lovat för mycket...? Bara för att försäkra sig om det faktum att jag talade sanning så drog han fram datorn och... upptäckte att högtalarna satt i mickingången!!!!!
Fattar ni att jag har suttit och svurit sen i somras för att jag inte haft nåt ljud...?
Var det månne Lindskogh som var boven? Eller var det Daniel som jävlades innan han flyttade?? Eller var det lilla jag som "råkat" ändra på nåt...? Tror inte på nåt av alternativen, men på A svarar jag B och på C vet jag inte...
Nu är iaf allt fixat och jag kan äntligen lyssna på musik vid datorn igen!!!
Detta var den första problemlösningen. Nu till nr två.

Han kan ju som bekant spela piano den herren..
Och han spelade igenom noterna på Bach´s Ave Maria som jag fått på faxen tidigare under dagen. Det visade sig att den inte var jättesvår och när jag sen hämtade hem den (och lyssnade från datorn) med Andrea Bocceli så hade jag ju hjälp med uttal och melodi, dvs hela kittet! Snacka om problemlösning!

Så till nummer tre..
Långt snack. Sanningar, tankar, perspektiv, kramar, förtroende..
Om det ändå var annorlunda.. Världens snällaste.
Jag måste va knäpp...


Ser ju rationell ut...

Nu ska jag ta hand om mig själv.
Jag är ett steg på väg.

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Haha...det är ju ofta så, att man tror att felet är jäääätte komplicerat. Och sen visar det sig att det är den mest simpla grejen *sucka* Ungefär som när man plockr isär hela kopiatorn innan man inser att det är slut på papper :/
    Skönt att det har löst sig i alla fall.
    ALLT löser sig till sist....Det är mitt nya motto *hihi*

    2007-12-15 | 14:52:24
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: