luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Queen of Singstar!

Kategori: My life..

Idag har jag massor att skriva om..

Jag tror vi får börja med fredagen...
Åkte till Mr Golf på middag och Idol-final!
Han hade slagit till på stort och bjöd på egengjord planstek! Jag blev GRYMT imponerad måste jag säga! Inte alla män som klarar av det.. Moset var hemmagjort (dvs inte pulver) och det spritsades fint upp och penslades med ägg för att få den rätta färgen.. Dessutom fick jag en liten rosa marsipangris! Sånt gillar vi! :-)

 

Igår, lördag, var jag förbi en sväng på kupolen..
Det var, som jag skrev igår, ett rent helvete.. Det tog ca 15 minuter bara att hitta en parkeringsplats (åkte på alla parkeringarna, när jag tänkte ge upp och åka därifrån så var det tillslut en bil som åkte och jag hann först in i luckan!) och efter att ha provat kläder på KappAhl så tog jag en kölapp till kassan...nr 244.."nu betjänas nr 167"..Suck! Jag hittade en halv present till mamma och desto mer till mig.. Köpte klänning, strumpbyxor x2, skor och ett par byxor + julklappen till mor..

Skyndade hem och gjorde mig iordning inför julbordet med jobbet.
Blev upphämtad av mina föräldrar och transporterad till Romme Alpin där det först bjöds på glögg och pepparkakor. En bandvagnsfärd senare var vi uppe i toppstugan och sen börjades det att pressas! Först var det kallskuret (lax i alla olika former, sill, ägg etc..), sen var det dags för det varma, massa olika korvar (bla gustafs och struts - eller var det stork? ha ha), renkött, prinskorv, janssons.. Efter det var det ostbordet... och slutligen dessertbordet! Mumma mumma mumma!! Sen kunde jag inte röra mig.. Jag vart helt proppad upp till halsen och mådde nästan illa för jag var så mätt (och jag hade ändå inte lassat fullt på tallrikarna just utav denna orsak..). 
Vi fick en varsin klocka, presentkort på kupolen och en bonus som betalas ut i samband med lönen både i december och januari! Jag blev helt chockad! Jag måste verkligen ha världens bästa arbetsgivare! Det hade inte heller kunnat komma mer lägligt.. Tack tack snälla!!

    
   
Några bilder från julbordet med jobbet i Toppstugan, Romme Alpin.

Efter ganska mycket tjat och övertalning så gick jag tillslut med på att gå ut på Bolanche med Annax2 samt Jonas och Mats. Jag kände mig som en vindruva på två tandpetare.. Sprängfärdig!
Men tack och lov blev det bättre ju längre kvällen pågick.
Bolanche var som vanligt kanske ingen höjdare, men vi hade trevligt och jag träffade ganska många jag känner och så..

  
  
  

Ibland är det inte så svårt och fatta varför man är singel..! ha ha

Hursomhelst.. Festen var inte slut här inte!
Jag hade gärna tagit en taxi hem och lagt mig vid det här tillfället... Men så råkade jag visst nämna att jag äger ett Singstar-spel.. Hoppsan Kerstin! Det blev taxi till Medväga och väl där korkades det upp med mera rödvin.. Först hittade killarna min synt och började spela.. Sen sjöng vi till Singstar för halvfulla halsar.. Jag tror ingen lyckades slå mig på fingrarna! Men Jonas har planerat att hålla sig nykter nästa gång så han har nån chans! ha ha ha
Det finns dock ett problem med att åka till Medväga på efterfest.. När man har tagit sig hit så kan det va svårt att ta sig tillbaka.. "Välkommen till Borlänge Taxi, just nu är det många som ringer...", och Mats som faktist är boss för Koppar Taxi var måttligt road.. Tillslut ordnade han dock med en bil som kom och hämtade dem.. vid sextiden imorse..

  
  
Pianospel och Singstar för fulla (minst sagt) muggar...

När jag vaknade idag så var jag inte bakis, inte så trött heller... men oj oj oj va seg jag var! Jag börjar bli gammal tror jag.. Usch.. hemska tanke..
MSN:ade till Lindskogh och frågade om vi skulle ta våran inplanerade data-fixning (träffade honom på Bolanche igår och då var det grönt om vi var någorlunda pigga..). Han svarade inte först, men sen ringde han...
Det visade sig att han blivit misshandlad inatt..
Han hade sagt ifrån när någon kallat en tjejkompis för horjävel och jävla fitta. Det small direkt.. tre mot en. Han fick ta emot sparkar och slag som resulterade i tre stygn i huvudet och fyra stygn runt ögonen..För att han gick emellan...? Vart fan är världen på väg?
I fredags dog en kille utanför MacDonalds.. ihjälstucken med ett välriktat kvivhugg i bröstet.. De kände inte ens varandra. Vad blir nästa grej? Ska man bli tvungen att stanna hemma för att man är rädd att bli misshandlad eller tom mördad??
Det är en sjuk värld vi lever i....

Nu ska jag muntra upp mig i soffan framför Parlamentet och kanske med nåt ätbart också.. Har bara ätit ett par knäckemackor idag.. Fick väl iofs hela nästa veckas ranson på kaloriintaget igår. men äta bör man annars dör man!
(Äter gör man, ändå dör man...)

image190
Ingen kommentar.. he he

Kommentarer


Kommentera inlägget här: