luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Det finns roligare saker att göra än att städa!

Kategori: My life..

Suck.. Veckorna går så fort och jag känner att jag inte hinner med riktigt! På måndag klockan 8 ska jag infinna mig på jobbet också.. Känns som jag glömt bort hur det var att jobba, känns som jag aldrig mer vill jobba, bara långa lediga dagar jämt! Eller nä då uppskattar man det inte lika mycket. Men lite oftare kanske! ;-)

I måndags kväll var jag på grillfest hemma hos "Ägget", eller Anders som han faktiskt heter.. Det var jättekul att träffa lite nygammalt folk! Lillesmurfan Anna var där (det var hon som bjöd dit mig), Anders, Lindskog och Annas charmör Sören. Det snackades, dracks, sattes upp partytält (den delen stod killarna för, jag och Anna satt och pekade ha ha..), grillades, eldades etc etc. Jättetrevligt var det iaf, var inte hemma förens strax efter två..

Tisdagen började i ett lugnt tempo, lekte med Mollsan och var lite seg.. Jag och pappa åkte till golfbanan och gick en runda tillsammans med grannen och hans svärson, det gick uruselt.. Svårt att tänka sig att man faktist fick 40 poäng gången innan på samma bana.. Det var som om jag aldrig hållit i klubborna förut.. Illa illa.. Åkte hem, arg som ett bi, lagade mat och surade resten av kvällen.

Igår åkte jag och A-K till plantagen och shoppade, eller, JAG shoppade..hihi..
Sen satt jag hemma på köksgolvet halva dagen och satte om mina blommor, det var jord överallt.. ha ha! Vet inte om det är ett ålderstecken när man börjar bli intresserad av inredning, men det är roligt att köpa nya krukor och sånt! Blommorna som sitter i krukorna vet jag inte mycket om.. eller jo nu vet jag att det är ett rent helvete att trassla ut rötterna på dem när de ska delas.. Annars inte mycket.
Golfade 9 hål med Elisabeth igår också.. ok, det kändes bättre än dagen innan, men det var fortfarande illa.. Många omständigheter som jag inte behöver tråka ut er med, men men..
På vägen hem åkte jag förbi vid Daniel och bjöd på 25-årsdagsmiddag bestående av en låda strips, räksallad och en 150-grammare från Tunhuken.. Han fyller 25 idag, Grattis gubben!

När jag kom hem igår kväll så satte jag igång att diska och städa.. Gick och la mig vid tolv, somnade som en stock, gick upp ca halv nio och fortsatte med städningen..
Klockan halv elva ringde det.. Jenny med familj skulle ha kommit på besök idag, men än en gång fick vi ställa in, denna gång pga av en åksjukespya.. Jenny, det verkar inte va meningen att ni ska komma hit! Får man säga fjärde gången gillt? Törs man det? ha ha
Hursomhelst, det blev ju iaf städat här hemma! Det behövdes kan jag säga..
image13
Nyplanterade blommor och bäddad säng, kors i taket va!?

Snart kommer Mockfjärds-högen, inkl Mollsan och Darunee hit istället! :-)

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Grillningen i måndags var riktigt skoj. Det måste vi absolut ta och göra om :) Får ta oss en partyrunda i Borlänge nästa gång kanske? *kramen*

    2007-07-27 | 00:31:01
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: