luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Närmast hål och legkontroll...

Kategori: My life..

Ojojoj.. Den rubriken säger allt.. Eller..?

Igår var jag iväg på Krögargolf! Vi var 11 anmälda som skulle gå en 9-hålsrunda, man betalade bara för maten som serverades efteråt, men man fick om man ville lämna en tjuga i en pott som den som hamnade närmast hål på utslaget på ett korthål sen skulle få.. Jag tänkte att jag väl lika gärna kunde va med och sponsra den som vann, jag har då aldrig vart nära hål iaf.. Vi slog ut, poängen ramlade in ett efter ett.. Vi kom till korthålet.. Jag tog järnfemman, slog till.. och hamnade 3 meter från hålet!!!! Den som var närmast innan mig var Kjell (farbror och chef), han hade säkert sju-åtta meter kvar.. hi hi..  När vi kom i "mål" så hade jag fått ihop 14 poäng (godkänt) och det blev ingen total vinst, men väl en "närmast hål"-vinst!
När jag sen skulle hämta ett glas vin till maten så fick jag visa leg!! ha ha ha!! Han hällde upp vinet i glaset, sen kollade han på mig och frågade om jag verkligen var 18 år... Ser jag SÅ ung ut!? Jag stod visserligen och pratade med min tremänning som är runt 15, men han borde väl ha sett att jag var över 18??? Får väl ta det som en komplimang.. eller nåt?

I morse var det upp med tuppen som gällde! Hade bestämt med Kjell och Elisabeth att vi skulle ses på golfbanan 7:30 eftersom det var fullbokat fram till efter 10:00 och de tyckte det var för sent.. Jag suckade väl både en och två gånger, men tog mig iaf dit.. Och det gick skitbra! Jag sopade banan med dem idag! Fick 31 poäng, Kjell 25 och Elisabeth 17... Bra va!? ;-P
Nu har jag sprungit genom duschen och sitter och väntar på att A-K ska höra av sig. VILL göra nåt kul ikväll! Förslag?

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Du börjar verkligen få kläm på det här med golfen! KUl :)

    2007-07-16 | 13:16:33
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: