luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Och den föll som en fura!

Kategori: My life..

Igår gick jag 9 hål med pappa, det gick ok. Sen fortsatte jag hem till Mockfjärd och blev bjuden på rabarberpaj med vaniljvisp och senare även mammas goda smörgåstårta.. Mums...! När vi satt på den nya inglasade altanen hände nåt kul, men lite halvläskigt! Grannen var ute på uppdrag av sin fru och sågade ner ganska stora träd brevid deras tomt, dvs. mittemot våran.. till saken hör att min bror har en förkärlek till bilar och äger numera tre stycken, detta gör att när alla är hemma, så blir det fullt på parkeringen, så minst två bilar + släpvagn parkeras vid vägkanten på tomten mittemot... Han vinkade till mig och bad mig flytta på min bil ifall trädet skulle komma åt fel håll.. Jag kunde inte hjälpa att jag tänkte "amatörer ska inte hålla i motorsågar" men jag flyttade iaf på bilen. Brorsan åkte iväg med en kompis, och vi satt oss ner och åt igen. Det såg ut att gå lite sådär för grannen, så pappa sprang dit och skulle hjälpa honom lite... Då föll trädet...... åt fel håll!!! Det så ut som att trädet skulle falla rakt över brorsans 245:a, men den klarade sig med blotta förskräckelsen! Det låg däremot en massa grenar och barr över hela bilen, så det hade ju som sagt kunnat gå illa.. När jag ringde till brorsan och sa att grannen fällt en stor tall över hans bil trodde han att jag skämtade! Ha ha ha!!!
Men tänk.. tänk om tallen hade valt det andra hållet istället.. över pappas nya v50.. eller över min pärla.. jag är ju himla glad att jag flyttade på henne.. Eller om nån av dem fått trädet över sig, hemska tanke! Det fanns egentligen bara ett "bra" håll för trädet att falla, och det var inte dit det föll.
Hur skulle det vara att anlita ett proffs nästa gång?

image14 och image15 
= ingen bra kombination..

Imorgon åker vi till Snöå GK jag, Marie och pappa. Ska bli kul att se en annan bana än den man är van vid! Så snart styr jag kosan mot mockis och hoppas på en bekväm natt på soffan.. Det är ju minst sagt fullt hus där borta nu.. hihi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: