luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Slavdans på hög nivå..

Kategori: My life..

Idag var jag tillbaka på jobbet.. Det är klart att det alltid är lite jobbigt att komma tillbaka efter ledighet, men jag tycker det var helt okej. Carolina hade gjort ett bra jobb, kanske inte lika pedantiskt som mig, men hon är inte heller administratör.. Och så jobbar man olika. Tycker ändå att det var skönt att kunna vara HELT ledig i tre veckor utan att sova dåligt om nätterna!

Vägning idag. +0,3kg.. Fan..

Tog cykeln till jobbet, kändes att man inte cyklat på ett tag nu.. Och sen var jag och A-K på Afro Power Dance nu på kvällen, så dagen är med beröm godkänd. Afro Power Dance... Jag är benägen att hålla med min mor.. Hon är fullt övertygad om att jag var en neger i mitt förra liv.. Hon tycker att jag sjunger blues som en 150-kilos negerkvinna och att både jag och brorsan går som negrer.. ha ha!! Det är alltså inget illa menat, hon bara tycker det! Och idag fick jag värsta kicken av att afrodansa, om jag blundade kunde jag nästan höra risfälten susa.. Min kropp bara hängde med i rytmerna av bongotrummor och jäklar vad jag dansade! Det enda jag hade velat ha mer av var lite höfter, men vid närmare eftertanke så handlar nog inte afrodans om så mycket höfter, det känns mer orientaliskt..
Tyvärr så får jag nog gå ensam nästa gång eftersom A-K var måttligt imponerad.. *löv*

    
Bongo bongo på trumma från Kongo...

Ska smörja in min värkande axel med muskelsalva och gå och lägga mig nu, måste ju orka med spinningen efter jobbet imorgon! Nu ska det hurtas! :-)

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Åh vad KUL med afrodans!!! Har alltid velat prova det! Din mamma ser alltså dig lite som en neger? *moahaha* det var det roligaste jag hört på länge :=)

    2007-07-31 | 17:27:20
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Anonym säger:

    för det första så heter det afrikansk dans och inte slavdans och för det andra heter det svart, färgad, african, mörkhyad.. finns så många ord du kan använda istället för n ordet. rasister och okunniga människor som du borde inte få existera.

    2012-06-09 | 07:40:00
  • Anna säger:

    Det här var det värsta jag läst nån gång tror jag..

    Jag har läst, denna 5 år gamla, text och kan inte hitta något som instämmer med föregående "talares" inlägg...

    Den afrikanska dansen heter ofta afrodance som jag skrev i texten, men det kanske du inte uppdaterat dig med? Att kalla det slavdans kan möjligen vara fel av mig, men jag vill minnas att det även förekom bland dem...?

    Det sk "N ordet" är skrivet med värme och jag är allt annat än rasist. Men vi är visst alla olika och jag tycker du kan existera någon ananstans än i min blogg!

    Puss på dig du anonyma rädda lilla människa!



    //Anna

    2012-06-18 | 19:14:55
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/

Kommentera inlägget här: