luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Telefonköer är det värsta jag vet!!!!

Kategori: My life..

Jaha.. ännu en semesterdag börjar lida mot sitt slut.. Tiden går för fort!

Idag har varit en sån där dag som jag bara gjort vad som fallit mig in.
Började dagen med att läsa klart gårdagens morgontidning med en banan och ett glas vatten ute i solen på balkongen, så skönt att bara sitta och känna sig ledig (fast egentligen blir jag lite rastlös, det är varmt, ryggen klibbar och jag vet inte hur jag ska sitta med benen för att enklast kunna läsa tidningen.. dessutom så är solen så stark att det sticker i ögonen och de tåras när man försöker läsa..) , härliga ljuva semester!
Mamma ringde och sa att hon var på väg till mormor, så jag satte mig på cykeln och trampade dit, fikade och trampade hem igen, svettigt värre!
Sen fixade jag saker som blivit liggande;
1. Adressändring till a-kassan (som de går ut med på sin hemsida att det görs automatiskt, dessvärre så var det faktiskt 9 månader sen jag flyttade ifrån, som de har skrivit; "Herrhasvägen", det sitter väl nån stackars analfabet på det där företaget.. Telefonkö: 24 minuter... dessutom HELT i onödan eftersom de inte godtog adressändringar per telefon..)
2. Kolla upp Bitnet eftersom jag måste fixa ny bredbandsleverantör snart (Bitnet har blivit uppköpt av företaget "Bahnhof" fick jag reda på efter snabb service på Borlänge Energi, Bahnhof blev - efter 27 minuters väntan i telefonkö - ratade, skickade visserligen ett e-mail som jag inte fått svar på, men tänk om man skaffar "Bahnhof" och det krånglar.. Jag sitter inte i en halvtimme för att få hjälp! Så det så!)
3. Kolla med Folksam eftersom de dragit pengar för min gamla bil ("Ja.. det här har nog blivit nåt fel.. vänta.................... vi har dragit en gång för mycket, men det kommer att regleras vid nästa månadsskifte...eh..."  ...vad säger man..?)
4. Slutligen kollade jag också med Dalarnas eftersom jag fått en påminnelse på min nya försäkring som jag inte fått ("Ja, vi brukar inte skicka ut någon första faktura när kunden har begärt autogiro.." .. Nej men en påminnelse på en faktura kan ni skicka ut???? Varför drog ni inte bara pengarna?? Nötter!!!)
Jag säger då det!  Ska det krångla så ska det krångla ordentligt!

image10
"Det finns fortfarande samtal före dig i kön,  tack för att du väntar..."


Hade precis slängt mig genom duschen och var på väg ut till bilen för att faxa den där jäkla adressändringen och sen åka och tröstshoppa en plattång när Daniel ringde.. Han ska iväg på äventyr till Järvsö och Idre och tälta nu i helgen och ville ha hjälp att hitta en sovsäck.. Jag har en sovsäck, men den sa jag att han inte fick låna, men att jag kunde följa till ÖB och va smakråd.. Möjligt att det var elakt av mig, men jag vill faktiskt kunna använda den fler gånger.. ha ha
Tro´t eller ej, men jag hittade en plattång på ÖB för 100 spänn.. Tänkte att det ju inte var en sån jag ville ha, men att jag kunde lämna tillbaka den om den inte var bra, men det var den! :-)
För övrigt har jag hunnit tvätta två maskiner och hängt framför teven hela kvällen..

Imorgon gäller det! Krögargolf = tävling! 9 hål, lottade lag, middag efteråt.. Kul kul! Får berätta mer om hur det gick sen..

Nu ska jag nog fortsätta där jag avslutade igår.. Vid Newtons grav i England (PS2 - The Da Vinci Code)..

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Satan vad drygt det är att sitta i telefonkö. Speciellt om det är sån där irriterande pausmusik också *suck*

    2007-07-16 | 13:14:37
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: