luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Tvestjärtarna anfaller! Attack!!!!

Kategori: My life..

Nu är det upp till kamp som gäller!
Jag har fått en ny etta på Äckel/hata-listan.. Tvestjärtar. Fy fan vilka äckliga små varelser! Jag får ståpäls när jag tänker på dem, dessutom blir jag lite lätt illamående..
Tvestjärtarna har invaderat hela området här, det är tom så illa att föreningen tänker göra ett utskick om att vi ska ta hit nån saneringsfirma!! Jag har - tack gode gud - bara sett en här i lägenheten än.. Kan ju vara så att katterna har ätit några med (vad gjorde jag utan dem?) men jag hoppas inte det..
De har bosatt sig i min brevlåda och under dörrmattan ute.. Varje morgon när jag hämtar tidningen får jag rysningar och skakar tidningen ordentligt innan den får ligga på frukostbordet.. Trots detta beteende så skrek jag rakt ut när jag häromdagen satt och åt min frukost  och jag ser hur en monster-tvestjärt kryper ur tidningen!!! Tänk om han hade krypit ner i min müsli!! Usch hemska tanke!!

Idag fick jag nog..
När jag åkte och handlade satt det både en spindel och två tvestjärtar och tittade på mig när jag öppnade locket till brevlådan.. "Titta ni" sa jag högt, "det blir det sista ni ser"! Sen åkte jag och handlade insektsmedel!! Hällde i lite i brevlådan och pudrade längs med husväggen vid dörrmattan.. Oj vad de sprang! ha ha.. Jag skulle aldrig skada ett djur medvetet, men det där... DET ÄR ÄCKLIGA KRYP SOM INTE FÖRTJÄNAR ATT LEVA!!!



Var och spelade golf med papsen idag.. Fick ihop 33 poäng, det närmar sig sänkning.. Ska ta en tur imorogn med, och på tisdag.. ha ha.. Moderatbandy.. Det var vad jag sa till pappa när han började spela.. Nu är jag lika själv!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Ni borde få hyressänkning på grund av de där krypen [nicka]

    2007-07-16 | 13:18:38
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: