luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Dag fem, sex och sju:

Kategori: My life..

Oj oj vad denna helg gick fort!

Fredag: Jobbe jobbe.. Denna dag var nog inte den bästa sett ur en bantares ögon.. Fick ett blodsockerfall som hette duga på em, så jag kunde inte motstå hallonkolorna, det slank ner tre stycken.. och en kaka, och kanske fem saltiner.. På kvällen gjorde jag iaf iordning kycklingtortillas, det var smaskens! Somnade utmattad i soffan efter maten, insåg att jag borde gå och lägga mig, gjorde det..

Lördag: Uppstigning klockan åtta, rise and shine! Duschade, åt frukost med A-K, packade ihop en väska samt golfgrejer (men glömde spriten) och for till mockfjärd med en liten avstickare in på bolaget i Djurås.. Sprang igenom stånden på Mockfjärdsdagen på fem minuter, kollade på raggarbilarna (brorsan var ju med), träffade Jenny (riktigt länge sen nu.. skäms nästan), hem och hämta golfbagen, slå ut! Gick.. sådär.. är så jäkla ojämn.. Blir så förbannad när det går dåligt eftersom jag vet att jag kan mycket bättre! Gick av efter 12 hål eftersom jag skulle vidare med Aspen på handbollsfest. Väl där så grillade vi och åt jättegott (och ganska nyttigt tror jag), jag drack alkoholfritt vin!!! Tro det eller ej, men det var jättegott! Smakade som cider som man skippat hälften av slisket i! Nu blir det sånt i fortsättningen! Kändes görskumt att sätta sig och köra bil efter en flaska vin, men men.. Jag skålade och drack ju som alla andra! Skjutsade över Aspen till en annan fest i mockfjärd och sen vidare till knuttefest i Dala-Floda.. Sen åkte jag hem till mams och paps och åt lite ost och kex, supergott! Natti natti rätt så snabbt!

Söndag: Vaknade efter en ganska jobbig natt (solsveda halva ryggen) klockan halv sju på morgonen.. Tassade upp och satte på kaffe, väntade tills klockan sju då jag visste att paps klocka skulle ringa, åt frukost... iväg till golfbanan! Det var en helt annan Anna idag.. så fokuserad, så jävla bra!!! Efter sex hål hade jag 17 poäng.. Efter 9 hade jag 24.. allt bara flöt på som aldrig förr! Jag avslutade rundan (18 hål för icke golfnördar) på 38 poäng = SKITBRA för att va mig! Detta innebär nu att jag får vara med och slåss med de andra damerna från riktig dam-tee!! Dvs. jag får flytta tillbaka från mitt "nybörjarställe" eftersom jag blivit så pass bra så jag kan klara att spela från den riktiga teen. Detta är att jämföra tex med.. Att spela handboll och bli inflyttad från kanten till nian.. att byta bil från årsmodell -87 till -96.. att efter att ha trevat med tonårshångel ett tag, tillsist löpa linan ut.. detta är ett sånt där "ögonblick" för mig! =) Bokade för säkerhetsskull in en tid med PRO:t på golfklubben på tisdag.. han ska lära mig slå långa raka bollar!!
Åkte sen hem, tvättade tre maskiner (Daniel bjöd på mat, jag tvättade) och slumrade på soffan en stund.. Nu sitter jag och funderar på vad jag ska stoppa i limptuggen...

Vägning imorgon...
Tror inte det hänt så mycket på vågen som jag kanske önskar denna vecka.. Men jag har rört på mig och haft en helt fantastiskt jäkla underbar vecka! Och detta avslut gjorde inte saken sämre direkt!  Lever nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: