luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Dag fyra:

Kategori: My life..

Oj va trött jag var när jag vaknade i morse... Den där partynatten kom visst efter lite..men det var det värt! Dessvärre så ömmade halsen och det gjorde ont att svälja, inte bra, jag kan ju inte bli sjuk mitt i allt nu!

Idag när jag skulle trampa iväg till jobbet drabbades jag av ett lyxproblem..
Precis när jag satte mig på cykeln och skulle åka iväg så kom den en rejäl koloss farande i 120 förbi mig.. Det lutar ju nedåt i början så jag tänkte väl inte mer på det utan började trampa jag med.. När jag kom ut på rakan så tog jag in meter efter meter.. han åkte tillräckligt för sakta för att jag inte skulle vilja åka bakom honom, men lite för fort för att jag utan ansträngning skulle komma förbi honom.. när jag väl var ikapp honom så lutade det som väntat uppför igen.. "trampa nu Anna, pinsamt att ligga jämsides..", och jag trampade.. och sen började det luta nedför igen.. och vart skulle han.. jo efter mig såklart.. till saken hör att jag har fått för mig att min cykel inte rullar så bra, men det gjorde hans, plus att han var som jag redan sagt, en rätt så väl tilltagen kille.. jag såg mig över axeln och såg han närma sig i full fart.. "trampa, trampa"... När det började luta uppför igen drog jag ifrån honom.. med blodsmak i min ömmande hals...
Varför skulle han åka just samtidigt som mig..? Suck..

Idag efter jobbet kom A-K och hämtade upp mig! Vi cyklade till Ornäs och satte oss och åt jordgubbar och macka i hamnen.. Var så lagom kaxig när vi äntligen var i Medväga igen.. och A-K insåg att hon - såvida hon inte ville se ut som en babian i arslet varje gång hon cyklat - måste köpa en ny sadel alt. ett gelé-överdrag till sin nyinköpta (lätt-trampade :-P) cykel.. Hon är bra A-K, gnäller aldrig.. det gjorde jag.. stackarn fick höra om min dumma cykel så fort det inte lutade nedåt.. ha ha..  Jaja.. det blev ju ändå säkert över två mil trampade, + en massa (sorry) "genvägar" som blev riktiga senvägar...

Bara min hals som bekymrar mig idag,, Vill inte bli sjuk!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Haha....kanske var det bra att den där cykelsnubben kom trampandes samtidigt som dig. För då vaknade ju fröken Björklunds tävlingsinstinkt och du fick ju jobba på bra nog :=)

    2007-06-10 | 17:30:37
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: