luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

En bländande 15:e dag!

Kategori: My life..

Vilken toppendag det här har varit!! Ända tills.. eller jag vet inte.. he he

Solen sken när jag vaknade.. det är härligt att bli bländad av morgonens första strålar..
Kände mig glad i hågen när jag klädd i sommarkläder och nyinköpta ballerinaskor åkte iväg till jobbet för sista gången i 340:n, Lilla Blå. Idag skulle jag träffa gubben klockan 10 för att göra upp, han kom, jag fick pengar, vi skrev papper! Jag gjorde nästan hopsasteg till banken, kände mig så.. fri..? Kommer att sakna Lilla Blå, men jag ser hellre att hon får leva och att jag får lite pengar för henne, än att hon dör i en skrot.. Nu är pärlan såld.
image2

Jobbet gick lekande lätt och allting föll liksom i mina händer utan ansträngning idag. Jag och Carolina köpte en varsin kulglass på em, jag för att fira att bilen var såld, hon för att fira sin sista dag innan semestern. Efter jobbet trippade jag med lätta steg hem till brorsan och Daniel i forssa, vi åkte och köpte mat (okej, pizza, inte så bra), sen fortsatte vi hem till medväga där jag snaggade av Daniel, tvättade och umgicks med honom och broder.

Sen ringde telefonen...
Det var ett fruntimmer som frågade om jag hade en bil att sälja??? Jag svarade att nej, den har jag sålt idag..
Hon hade tydligen fått erbjudande att köps bilen av gubben... för SEX TUSEN!!! ha ha  snacka om buisnessman!
Jag hoppas verkligen att det inte blir nåt krångel nu! Jag har skickat in papperna om ägarbyte, han har skrivit på och jag har fått pengar, jag har tom tagit en kopia på ägarbytet ifall det skulle hända nåt.. Han var tydligen skyldig hon som ringde ca 3500:- sen förra året.. Kan ju hända att hon är lättlurad, men hon var ju rätt irriterad på att han kunde fixa fram de pengarna till en ny bil men inte till henne... Förstår henne.. Men inte kan man väl ångra ett köp nu va? pappret är ju inskickat med.. Jag är allra mest rädd för att han ska felparkera eller krocka eller nåt nu under tiden försäkringen står på mig.. Vad händer i sånna fall? Nån som vet? Det borde ju inte vara mitt problem.. eller?

Det var där den lyckliga dagen tog slut.. men vet ni vad..?? Jag tror jag är lite lycklig i alla fall! Fråga mig inte varför.. Jag är bara det! :-D

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Vad gött att bilen blev såld, även om gubben verkar vara lite av en skummis :/
    Men huvudsaken är att du känner dig happy!!!
    Happy är fint det :) Sen får vi hoppas att gubben inte gör något dumt innan alla papper har kommit in. Vore ju dryygt om du skulle behöva stå för hans misstag :/

    2007-06-20 | 19:33:10
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • emma säger:

    Ja jag hoppas vi ses på festivalen, strular med min biljett bara.... VILL!

    2007-06-20 | 21:58:34
    Bloggadress: http://sweetdream.blogg.se

Kommentera inlägget här: