luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Att sova sig i form

Kategori: My life..

Gårdagskvällen blev lugnt spenderad med A-K över en "syndens pizza" och två filmer, det var all vi förmådde oss till. Försökte få med henne ut, men insåg efter några halvtaskiga övertalningsförsök att jag nog inte var så sugen jag heller.. Men vad är väl en utekväll jämfört med en hemmakväll i goda vänner lag?

Vaknade strax före nio (ny tid) hade fått sms av A-K som ville ut och gå... Jag kämpade mig upp för en snabb frukost och lite kläder sen gick vi ut. Det var faktist riktigt skönt att gå, men det blåste så jag fick ont i öronen som vanligt. När vi kom tillbaka till Medväga stötte vi på några grannar som var i full aktion med att hiva upp ett badkar i en stor container ute på gården. Det var nämligen städdag här i föreningen igår, något som jag faktist tänkt vara med på, men när jag kom från A-K efter förmiddagsshoppingen igår så erbjöd jag min hjälp till grannen, och han sa att de hade det under kontroll så det behövdes inte. Dåså, tänkte jag och släppte tanken på att bidra med hjälp. Förresten så är det rena rama testosteron-uppvisningen - tjurrusningen i Medväga... Det verkar som om det skulle vara nån slags manlighets-contest varenda gång det ska till att städas/röjas i föreningen. Alla annars slöa, omotiverade eller lönnfeta gubbar/män/killar går ut på gården och visar sin manlighet. Ni skulle ha sett i våras när A-K tänkte ta fyrhjulingen och åka iväg med en massa grenar och kvistar... oj oj oj.. då kastades det sneda blickar och ifrågasattes varför HON skulle göra det? Hur svårt kan det vara? Vi skulle ju ta hand om "kvinnliga" saker såsom att städa tvättstugan, festlokalen och solariet samt placera ut blomurnor och dylikt.. Akta dig för att "ta" nån av männens sysslor!!
Det blev en liten parentes om testosteronsläktet..

Spring för livet
Tjurrusningen i Pamplona.. Manligt va? ;-)


Idag har jag sovit mig i form.

Efter promenaden hamnade jag i soffan med mitt nya ps2-spel.
Blev så trött så jag var tvungen att lägga mig.. Sen ringde mina föräldrar och undrade om de kunde komma förbi, javisst, kom ni bara! När de gick så var det dags att laga mat, men jag var för trött så det blev en låda ur frysen.. Sen råkade jag visst somna i soffan igen... och igen... och en tredje gång..
Vaknade när klockan var hav sju.. då hade min träning tom slutat..
Tur att A-K lyckades få ut  mig på fm.. annars hade jag haft ångest nu!
Är man en dålig människa om man sovit bort sin träning?
Sömn är väl en bra sak? Eller?

Imorgon är det dags att ta i med hårdhandskarna igen!
Ibland är det skönt med rutiner.. Jag har en förmåga att tapa allt av den varan när jag blir HELT ledig. Slappis! Nu ska jag gå och leta med ljus och lykta efter nånting att äta.. Man blir nämligen hungrig av att sova!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Tjurrusning á la Medväga *lol*
    Tänk att karlar alltid måste försöka bevisa något för varandra. Det där växer de adrig ifrån [skaka på huvudet]

    2007-11-04 | 16:21:59
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: