luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Även solen har sina fläckar

Kategori: My life..

Usch.. idag är jag inte alls på nåt humör för någonting..
Har absolut ingen anledning att deppa eller sura!
Är egentligen inte deppig och sur, men idag är en "grå" dag. En tråkig dag. Det känns att det är höst. Det känns inte kul alls. Ingen lust att göra nånting, bara gå hemma och dra..

Jag borde:
1. Träna. Blev inget idag för jag hade planerat boxning, men Anna H kunde inte och jag går inte och boxas med nån främling.
2. Städa. Jag fyller år imorgon och ska väl bjuda på fika nån dag.
3. Kolla badkläder. Åker på SPA-kväll med mamsen imorgon och jag bör kanske rota fram nåt heltäckande..
4. Kolla om videon fortfarande funkar. Missar Grey´s imorgon, reprisen kommer jag säkert glömma bort.
5. Laga mat och äta. Ingen matlust, ingen ork och "ingenting" i frysen.
6. Vattna blommorna. De ser så där snett på mig igen.
7. Gosa med missarna. Det ska jag göra ikväll!
8. Rycka upp mig. Bara för att det är höst och grått och kallt och tråkigt så behöver man inte sitta inne och tycka synd om sig själv. För det är inte synd om mig, tvärtom, jag har det jävligt bra. Och jag ÄR inte alltid så ful som jag tycker när jag ser mig själv i spegeln.. Även jag har bra dagar!

Vissa saker kanske spelar in.
Tex åldersnoja, 27 år imorgon och vad har jag åstadkommit i mitt liv??
Eller det faktum att jag är nöjd som det är, trots att jag inte åstadkommit något..?
Eller att jag känner mig pank och att jag sakta men säkert börjar inse att en resa i januari kommer att bli tuff ekonomiskt.. Finns nog många faktorer när man tänker efter.



Idag kom jag på en utmaning till mig själv!
Det är lite drygt 10 veckor kvar till jul...
Kan jag lyckas klämma fem kilo på dessa 10 veckor?
Om jag ska klara det så är måste jag vara benhård. Verkligen!
Jag tycker mig ha ganska sunda matvanor idag, men det är klart att man spårar ur ibland.. Som igår. Pizza, som inte ens var god, och cola till det.  Och så kan jag inte hålla på att äta ute under veckorna, dyrt och onödigt onyttigt i längden! Nu ska det sparas pengar och kalorier!
Och sen, när jag står där fem kilo lättare, då ska jag... då ska jag... vad ska jag göra då??? Jag måste ju hitta en bra morot! Förslag? Nån? Ska fundera på det..

Idag blir det grannfejden ifrån Dala-Floda.
Min gamla klasskompis farsa ska va med..
Ska kanske åka till bror och kolla ändå. Orkar inte sitta och mögla här.

Imorgon ska jag va på topp! Då fyller jag ju år!!
Vill tillägga att sånna här dagar inte växer på träd i mitt liv...

Kommentarer

  • Faster säger:

    Får en gammal faster ställa sig först i gratula-
    tionskön? I så fall gör hon det! Ha en riktigt mysig, gosig födelsedag i morgon med en smarrig tårta, rött vin och mörk choklad med chili! "Mula" gärna skärmen med en bit till mig också. Och när du ändå håller på, så kan du väl hälla en skvätt vin över tangentbordet åt mig också! Stort 27-årsgrattis! (Och en liten kram:-)
    ) / Faster

    2007-10-16 | 23:01:15
  • Sara säger:

    Grattis Anna! Ha en fin fin dag!!
    Stor KRAM

    2007-10-17 | 14:55:58
    Bloggadress: http://ollinen.blogg.se
  • Anna Andersson säger:

    Klart du kan lyckas gå ner fem kilo till jul!
    Med lite jävlar-anamma och massor med energi så fixar du det!!!

    2007-10-22 | 16:28:08
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: