luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Dags att lösa en kriminalgåta?

Kategori: My life..

Nyss hemkommen från lite födelsedagsfika hos favoritgrannen, där det bjöds på svampsoppa (som visst var god!), vitlöksbröd, smörgåstårta, saffranspannacotta (mumma), kladdkaka etc etc. Hon kan hon tjejen!

Undrar vad det blir till kvällen, är rätt trött idag, trots en hel natts sömn..
Har lovat A-K att köra om hon vill till Mora, men jag hoppas jag slipper.
Har köpt CSI-spelet till PS2 idag, så jag kanske sitter hemma och torskar istället.. Jag har aldrig vart en "tv-spels"-tjej, men jag har insett att om det är lite tänkarspel så är det ganska kul. Har ju spelat igenom Da Vinchi koden redan.

Gårdagskvällen spenderades med lite Idol och tacos hemma hos Mr Golf, rätt trevligt, synd att man var så himla trött bara.. Jag fick förresten lite chokladpudding och nåt glas champagne också.. Pluspoäng! Fast jag är rädd att dessa pluspoäng kommer lägga sig fint runt midjan om man ska hålla på så i fortsättningen.. Har jag blandat ihop det? Visst sägs det väl att vägen till mannens hjärta går genom magen? Det var väl inte kvinnans??
Hursomhest, en trevlig avrundning på arbetsveckan. Mera sånt!
Vill tillägga att Mr Golf fortfarande INTE är nåt mer än en kompis som jag ibland myser med..

Ett utav mina små odjur är onormalt socialt lagd..
Varenda gång jag sätter mig vid datorn kommer han och ska gosa..
Om han inte får stå på tangentbordet och stångas (gosningsteknik där man stångar sitt offar med pannbenet) eller sitta precis framför skärmen så blir han sur.. Sen försöker han igen, och igen, och igen, och igen... tillslut kanske man kan fälla honom så han iaf lägger sig ner.. då kan det se ut på många olika vis, tror jag har några bilder.. Ska tillägga att när han ligger ner så är det inga problem..

   
Här är de liggande varianterna...

image124
Och det här är den sittande varianten.. Observera att nosen är tryckt mot skärmen..
Har min katt DAMP?


Bloggaren..

Borde kanske ta och göra nån nytta.. Men vad?
Det är ju faktist helg..
Det blir nog till att koppla in Playstationet i teven.. :-)

Vi hörs!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Precis som MIN katt juh...stångar sig fram och verkar nästan extremt förbaskad och svartsjuk på datorn som får min uppmärksamhet.... Kanske någon form av kattsjukdom?

    2007-10-27 | 17:14:18
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: