luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Jag - en julnörd!

Kategori: My life..

Kan inte hjälpa det, men jag sitter och längtar efter julen.
Har en kluven känsla i magen. Den ena känslan längtar efter tända ljus, doft av nejlika-apelsiner, julmusik, glädje, ledighet med familjen, pepparkakor och glögg.. etc etc..  Men den andra känslan... Ångest! Julklappar ska inhandlas, pengar ska räcka, undrar var jag la ljusstakarna..? Men det allra värsta... ensamheten. I år är jag ensam på självaste julaftonsmorgonen. Ingen att dela denna mysiga stund med. Ååååhhh stackars mig!
Jag erkänner, jag är en riktig julnörd!

Jag säger en sak, jag har INTE bråttom att hitta en ny livskamrat!
Jag trivs bra på egen hand och jag ska inte ha nån för "att ha". Jag ser helst att nästa kille som kommer in i mitt liv är den som såsmåningom nattar barnen och sätter ringen på mitt finger om ni förstår hur jag menar..
Jag tror inte jag är riktigt där än, emotionellt. Just nu vill jag nog mest leva livet och om jag råkar snubbla över HAN så är det väl så..
Men när julen nalkas... Buuuääää! Kom och ta mig!!!

En sak är lite jobbigt.. Julplanering på jobbet.
Kanske blir det vanligt julbord eller Stockholmsresa med "studiebesök" i andra SF-butiker och avslutning på nåt roligt ställe, typ Wallmans eller liknande.. allt med respektive. Kan man hyra in en respektive? Kan jag ta med en vän? Katterna kanske? Enkelrum på hotell? Eller en gapande tom säng? Eller dela med nån annan? Man blir ju lite tredje hjulet.. "Den som får sitta på hörnet, eftersom man ändå är själv..".. När vi åkte till Rom så hade jag en sambo, men han VILLE inte följa. Nu har jag ingen.. Buuuääää igen!!

Lunch snart. Ensam.





 

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Lilla söta Anna...jag är gärna din sambo och följer med till Rom i jul om det skulle bli så!
    Jag jobbar dessutom natten mot julafton så jag kan komma med lussekatt och glögg kl. 7 på morgonen:-)
    Det är jag som gett namn åt julångesten....vet så väl vad du pratar om!
    Och för den delen så kan vi gå och luncha nån gång åxå, jag är åxå helt torsk på sushi...(vitsigt av mig va?)
    Kram från kusin...

    2007-10-25 | 22:06:39
  • Anna Andersson säger:

    Klart man kan hyra en respektive http://www.lovefilm.se/browse.do?show=movie&id=41380
    ;)

    2007-10-27 | 17:04:44
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: