luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Karaktär.. en världslig sak?

Kategori: My life..

Dagen började med att jag fick torka en kattspya.. Uscha!
Som tur är så händer det rätt så sällan och jag är glad så länge det inte är i sängen, soffan eller på nån matta.. Faktum är att de - peppar peppar, ta i trä - aldrig spytt eller kissat i sängen, inte kissat nån annanstans än i lådan heller för den delen, och det ska de ha cred för, för deras låda kan ibland vara bortglömd utav deras matte i säkert en vecka... *skäms på mig*

En rolig dag på jobbet idag, allt flöt på och jag hade ett jämt flöde hela dagen.. Imorgon blir det värre, annonsering OCH 8 tillträden att ta hand om till månadsskiftet.. Men det blir en utmaning! =)

Jag var så duktig idag.. (ända tills... fortsättning längre ned..)
Jag höll min hunger och mitt blodsocker i en jämn nivå hela dagen, inte en kaka till fikat ens! Frukt både på för- och eftermiddagen, samt en knäckemacka innan träningen. Tränade - BodyBalance - och det gick bra. Åkte hem och lagade till en smarrig pastasås bestående av mestadels morötter. Ni skulle ha hört A-K´s kommentar när jag sa att det nog skulle räcka till henne med.. "Morötter..?..njae.. jag tar nåt hos syrran.." hi hi. Hon kom sen över, fick smaka lite och sa att det var riktigt gott! Då har man lyckats!

image127
Det blev tom matlåda till imorgon! :-)

Vi pratade lite om julen och jag sa att jag såg fram emot att äta julbord.. Då kläckte hon denna kommentar; "Hur kan du längta efter köpta köttbullar, torr skinka, skinn-potatis och rödbetssallad!!?"..
Ibland är hon så söt min A-K... och väldigt positiv...
Hursomhelst, hon kom över.. Och vad hade hon med sig om inte halva sitt kylskåp?? Jo det är faktist sant. Hon åker ut på jobb igen imorgon och då får jag allt hon inte kan spara! Sen RÅKADE hon visst få med sig nästan en hel förpackning med Viennetta-Glass också.. Och den RÅKADE vi visst smälla i oss framför de desperata hemmafruarna.. Och jag RÅKADE visst vara den som åt nästan halva paketet.. HUR gick det till??
Där får man för att man håller sig en hel dag utan sötsaker!

Imorgon är en ny dag. Ny frestelser. Nya utmaningar.

PS. Recepten kan jag skriva ner nån dag när inte klockan är läggdags,
om det är fler än faster som är intresserade.


Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Det har blivit väldigt mycket mat i din blogg på senste *ler*

    2007-11-04 | 16:28:22
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: