luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Mr Skåne och astma

Kategori: My life..

Vilken toppendag! :-)
Jag har varit på ett strålande humör hela dagen idag!

Imorse fick jag ett sms.. och det var inte från vem som helst..
Det var från Mr Right, Mr Skåne, Mr Never Gonna Happen, Mr In My Dreams..
Det var så länge sen vi hördes, vi har bara sporadisk kontakt numera.
Han är den människa som jag på kortast tid kommit närmast inpå livet. En själsfrände, en vän, en livskamrat, you name it. Men så till det negativa.. han är skåning, han bor i skåne, han lär inte flytta därifrån och numera har han även fast förhållande sen ett par år. Vi har faktist tom avgett ett löfte gentemot varandra.. Att om vi båda är singlar när jag fyller 30 så ska vi slå till med bröllop och hela fadderullan! Detta löfte ska vi ta med en nypa salt, men han är verkligen en riktigt bra människa, förmodligen så nära Mr Right för mig som det går att vara...
Han förgyllde iaf min dag med några söta sms...

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid...

Hämtade upp mamsen som lämnat in bilen till lackeraren på fm.
Hon bjöd på lunch på thai och sen stötte vi ihop med A-K som var på väg till Norge, så istället för 57:an mot västerdalarna fick mamsen åka
"The White Lightening".. hi hi

Efter jobbet bar det iväg till Svea för ett svettigt spinningpass med Malin!
Svetten sprutade - som väntat - men idag orkade jag liiiite mer än förra veckan, orkade tom stå hela sista låten och hade säkert orkat en minut till om jag vart tvungen! Det var riktigt kul! Borde kanske lägga in en vilodag imorgon, men just nu är jag på G, vill inte tappa den här känslan jag har nu!! Kanske blir lite BodyBalance igen.. Det är ju rätt lugnt iaf.. Den som lever får se..

En sak har dock bekymrat mig..
Varje gång jag tränat så låter mina luftrör som ett tjutande ånglok.
Har jag fått astma? Har problem att få in "tillräckligt" med luft i lungorna och när den sen ska ut så får jag inte pressa för mycket för då börjar jag hosta.. Jag har känt så här ett tag, men jag inbillar mig att det blivit värre. Jag vill inte ha astma! Det blir dessutom värre när det är kallt! Ser verkligen fram emot vinter och kyla.. Borde kanske kolla upp det här? Det började efter jag var sjuk en lång period vintern för två år sen. Då fick jag luftrörskatarr och efter det så piper det.. Har nån gång tagit utav mina föräldrars asmtaspray (det som talar för astma är att även de fått astma på äldre dar..) och då har det lättat direkt. Inte kul!


Är detta en framtid för mig?

Nog om det, nu ska jag ta lite lätt kvällsmat, kasta mig i duschen och landa med en duns framför Grey´s Anatomy klockan nio.. Veckans höjdpunkt!
Tänk att det redan hunnit bli onsdag!? Då är det ju snart fredag igen! :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: