luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Oktoberfest med joddel..

Kategori: My life..

Gårdagen passerade med ett svisch!

Blev upplockad av Anna i Medväga vid femtiden, vidare till Vika för förfest/iordningställande, fick skjuts till Britsarvet  där det vankades Oktoberfest med Koppartaxi, taxi till Harrys där det var stendött, taxi till Vika, slockna som ett ljus, vakna med en död bäver i munnen och kramper i magen till ljudet av en taskig inspelning av en joddlande Anna (moi)...

Okej, vi börjar i Vika.
Anna slängde i en hårfärg medans jag lånade duschen, vi sprang fram och tillbaka, förbi varandra (lite ont om tid) och möttes ibland upp i köket för en skål! Vi tog en massa kort för att dokumentera, men de är kvar i Annas kamera än så länge.. Kanske kommer så småningom.

När vi kom till Falun så började vi med att mingla runt en del. Temat var ju Oktoberfest så det sprang runt karlar i sk. Lederhausen-utstyrsel (ser supertöntigt ut med knästrumpor och allt!), och stämningen var bra! Vi lånade en varsin tyrolerhatt för att dokumentera.. Se resultat nedan.. Baren var gratis så det blev några turer fram och tillbaka.. Vi åt nån korv (Bratwurst?), surkål och potatis-nånting, det smakade rätt okej iaf. När Anna tröttnat på öl så beställde hon in sprite som hon så fint spetsade med Absolut Päron under bordet.. Ojoj.. Och när vi var snedvridna utav dessa groggar så började det joddlas..
Och jag - som för tillfället trodde att jag på riktigt KUNDE joddla - blev i extas och joddlade både framlänges och baklänges! Till min stora förtret i morse.. eftersom det var fångat på film.. MED ljud!! :-S
Stötte på lite folk jag känner faktiskt! Christian (som jobbar på Blge-taxi och är en av Daniels bästa kompisar) var där med Frida, och sen träffade jag även på en gammal klasskompis från grundskolan, Fredrik. Han hade förändrats, minst sagt. Frågan är om det verkligen var till det bättre?? Skeptisk.

         
Några bildbevis, Anna och jag, Christian, Frida och Fredrik. Visst ser dammsugaren jag har i munnen ut att vara riktigt god..? Det var den. Måste ha vart nåt annat jag grimaserade åt.. Man kan ju undra vad... ;-)

Taxi till Harrys, vi dumpade resterna av våra groggar på ett varsitt dörrhandtag..


Sprite, Absolut Päron och lime.

Inne på Harrys var det inte mycket folk, mest utlänningar och raggare.
Vi stod på dansgolvet tillsammans med kanske 5 andra..
Inte så spännande.. Och inte spelade DJ´n nå Madonna eller Gwen heller.. :-(
Men, man får inte roligare än vad man gör sig!
Allt ska dokumenteras!

  
Me, Myself and Anna on the empty dancefloor..

När vi landade i Vika så hade jag somnat i taxin och var minst sagt groggy, somnade som ett litet barn när jag tillslut la mig. Då var nog klockan ca 01:00.. Skönt med tidiga kvällar....
... framförallt när man vaknar kl 7 och vet att man inte får somna om förrens man kommit hem. Anna och Mats åkte till stallet och jag hasade mig upp, packade ihop mina grejer och fick minsann känna att jag levde. De kom hem, Mats fortsatte iväg på jakt och Anna försökte sig på en smörgås. Nicklas kom och plockade upp oss, jisses va snygg han var idag! :-) De lämnade av mig hemma och fortsatte själva mot Örebro och Dormy. Behöver jag säga att jag återigen somnade som ett barn och sov fram till 11.. Skönt!

Gick upp, började operation städning. Golven dammsögs och torkades, kök och badrum gjordes rent, tvätten veks ihop och lades ner i lådor/hängdes upp och saker röjdes undan. Äntligen! Nu är det rent här!
Tänk om man kunde hålla efter nu bara!
Kuskade iväg till maxi och köpte en tårta eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna göra en.. Mamma, Pappa, Emil och Mormor dök upp vid halv fyra, vi fikade och pratade, de åkte hemåt och nu sitter jag här...
Har ingen plan för kvällen mer än att det blir lugnt. Ska upp och golfa imorgon, slår ut 9:20. Jag, pappa, Kjell och Elisabeth, kul kul! Hoppas nåt av det Mr Golf lärde mig sitter kvar! Då ska jag vinna longdriven! :-)


Födelsedagsfika

Nu ska jag gå och bara vara ett tag.
Joddeleeiiihooo på er!


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: