luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Utan anmärkning

Kategori: My life..

Idag var det dag.. Besiktning av JLC:n..
Var urnervös när jag till slut fick köra in och parkera bilen..
Klev ur och möttes av... ett stort leende! Här insåg jag att jag hade min chans!!
Fladdrade med mina nymålade ögonfransar, log mina ljuvaste leenden, var liiite
mer "okunnig" än jag i själva verket är (men klev inte över gränsen till blåst, den linjen är hårfin och kräver sin skådespelerska!!).. hi hi
Och det lönade sig! :-) För han visade på några saker som han tyckte jag borde åtgärda, bla nån spiralgrej som behövde smörjas (den satt fastrostad), och så tog han en extra tur runt huset för att få ner värdena.. hihi igen! Men jag fick med mig ett blankt protokoll därifrån och det är det som räknas! :-)

 
När pärlan gick igenom blev jag såhär glad!

Idag var det ganska lugnt på jobbet, hade tid att gå igenom och sortera in gamla räkningar, städa upp, inventera, plocka upp bo-pärmar och tom skicka ett lånelöfte till DnB NOR (första gången!)..
Åkte hem och slängde ihop lite käk som resulterade i en riktigt god middag! Färskpasta (Spenat), broccoli, kallrökt lax, laga lätt-grädde, salt och peppar, serverat på tatsoi sallad.. och "Voilá".. gott gott!

 
Laxpasta

Fortsatte sen mot Svea och "Afro Power Dance". Precis innan jag skulle gå in så fick jag ett tråkigt besked.. Brorsan och Daniel blir av med sina jobb.. DHL har beslutat att ta bort expressbilarna då de inte är lönsamma, det kunde jag ha sagt till dem innan de började med dem (För er som inte vet.. Jag jobbade administrativt på DHL i nästan två år innan jag började på SF..). Över 15 chaufförer är varslade. Fy fan va tråkigt för dem. Daniel och några till kommer nog att kunna få tillbaka sina gamla jobb inne på terminalen, men vi får se hur det blir med Emil.. Tur i oturen så har han ju iaf ett C-kort, och med kurirjobbet samt en del lastbilskörningar för Jale Åkeri i ryggen så borde det gå ganska lätt att hitta nåt nytt.. En kollega till dem har precis tagit ett huslån på 1,7 mille, värre för honom kanske..

Imorgon ska jag lämna blod..
Det betyder att jag kommer att bli sjuk snart igen, det blir jag alltid nån vecka efteråt.. Är inne i en trött-period igen, fast jag sover med persiennerna uppdragna så har jag så svårt att ta mig upp på morgnarna! Kanske lider av järnbrist, om jag gör det är det inte så bra att lämna blod.. det visar sig väl om jag svimmar eller inte.. :-P

Nu är det dags för sängen.. äntligen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: