luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Dags att skaffa en ny...

Kategori: My life..

.. ja bredbandsleveratör alltså.. ;-)
Man blir faktist handikappad utan dator!

Igår innan jag somnade så låg jag och tänkte på att jag skulle gå upp lite tidigare för att ta en morgonpromenad.. I morse när det var dags att göra allvar utav detta så var jag inte alls lika övertygad om att det var en bra idé, så jag snoozade, drog upp täcket till öronen och somnade om.. Varför är det alltid så??
Efter att jag tillslut masat mig ur sängen, svurit lite över min slöhet, duschat och ätit frukost så övertalade jag mig själv till att ta cykeln iaf. Det blev en trevlig och frisk cykeltur med en del äventyr, bland annat en ekorre i ryggläge, och NEJ det var inte jag som körde på honom, han (eller hon) bara låg där död.. Stackars Piff letar säker efter Puff nu..:-(
När jag kom fram till jobbet så fick jag en hosta som skulle få en kol-sjuk att tappa andan.. Jag tror jag har fått köldastma.. finns det ens nåt som heter så? Blir samma sak varje gång jag blivit anfådd när det är kyligare än 10 grader ute..

Fick en påse med gula kantareller av Leksands-Anna idag! :-)
När jag kom hem satte jag mig ner och rensade och rensade och rensade... sen blev det förvällning för hela slanten och efter det en middag som bestod utav stekta kantareller men lite korv och makaroner, typ.. hihi.. Mumma!!! Hoppas hon är en svampkännare bara.. för det är inte jag.. så, min kära vänner och andra läsare, om detta är mitt sista blogginlägg så ska ni veta att jag dog mätt och lycklig..

Efter maten tog jag iaf A-K med mig och åkte till Maxi och fyllde förråden..
TRIBUTE TO A-K
Det är alltid kul att umgås med A-K, hon är en väldigt rolig människa, en god lyssnare, en utmärkt terapeut, en tjej med - om möjligt - ännu sjukare tankar än mig, och sist men inte minst, jag känner ingen människa som är så "rörig" som henne. Rörig i den här bemärkelsen ska ha en positiv klang, för ibland är hon är så otroligt söt och naiv och ibland är hon visare än en gammal luggsliten uggla! Hon är den vännen som du alltid kan lita på, den allra bästaste! Det är f.ö. hennes dator jag sitter vid med en kopp te just nu! :-)

Fast nån bild på henne blev det visst inte... :-P





Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Vad vore livet utan den där alldeles speciella vännen egentligen? Inte fullt lika innehållsrikt skulle jag tro...

    2007-09-05 | 19:25:02

Kommentera inlägget här: