luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Nackspärr = Invalido

Kategori: My life..

Tänka sig, jag har blivit beroende av min blogg..
Har inte bloggat på två dagar och det känns som om alla tankar fullkomligt bubblar över, dags för tömning!!

Var iväg och golfade i fredags.. man kan väl säga att jumboplatsen var min, men jag fick några golfbollar, ett paraply, en väska, korvstroganoff och - inte att förglömma - en rolig dag! Inget fungerade först och efter 9 hål hade jag ett endaste poäng.. Det var RIKTIGT pinsamt! Men jag samlade ihop mig och slagen började så småningom komma tillbaka mer och mer, men varenda gång jag får på ett riktigt bra skott så straffar han där uppe mig genom att låta bolljäveln hamna i en bunker, i ruffen eller ännu värre, i ett träd (x4, ja faktiskt, en och samma boll lekte flipper..)..
Jag har fått någon slags hatkärlek till golf.
Efter min kanonvecka på semestern så har allt bara gått utför!
Har inte spelat in över 20 poäng en enda gång efter det.. Tycker att det är märkligt, HUR kan det gå så jävla bra bara för att nästa gång gå åt helvete, gång på gång!?
Ibland frågar jag mig, vad är det som är så jävla kul med att spela golf? Man misslyckas, känner hur tårarna börjar sticka i ögonen (ja, inte på en gång, men efter ett tag), man slår ännu sämre, bollen studsar aldrig din väg, nej den tar vägen via ravinen, helst.. Och sen, du får på det där slaget som skulle få Sörenstam att klia sig i huvudet!! Och DÅ, då är ALLT glömt!
En sport där den enda du kan skylla är dig själv, inte den fumlige målvakten, inte utespelaren som aldrig inser att det inte räcker med att skuta hårt, man måste sikta också, inte den som får ditt lag utebrända genom att missa bollen... DET ÄR BARA DU OCH DINA KLUBBOR!!!
Och ändå får man inte nog, det blir som ett gift..

På fredagkvällen fortsatte vi hem till Anna. Vi nannade lilla Oliver (världens lilla sötis - och han gillar mig MIG MIIG!!!) sen åt vi chickenwings, ost-tortillas, grönsaker med dip, vitlöksbröd, onionrings etc.. och kollade på en film som kanske inte riktigt motsvarade mina förväntningar.. Var som en stoppad korv när jag åkte därifrån!

Igår bar det dags för golf igen, gick inte så bra då heller.. Nog om det.

Åkte till Mockfjärd och slappade efter golfen. Tog ett varmt bad, la en ansiktsmask och lyxade.. Kollade på teve och slappade. Åkte hem strax före 22.

Vaknade idag - med nackspärr!!
Jag har aldrig haft nackspärr förut! Gör förbannat jävla ont och förstörde en hel del planer inför dagen.. Tur att träningsvärken har försvunnit, annars hade jag börjat gråta! Tog iaf en promenad ut i skogen och plockade kottar och fina löv som jag snart ska dekorera skyltfönstret här på jobbet med.. Sen ska jag vidare till kupolen och kolla in golf-rean med mams och paps. Kanske man hittar nån klubba som lär en slå långt och rakt igen.

Jag har glömt en hel del av sånt jag tänkt ta upp.. men det blir väl fler gånger..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: