luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Domarjävel svart och vit, liknar mest en ..........

Kategori: My life..

Jag har tittat på hockey ikväll....
JÄVLA SKITDOMARE OCH BAJS-MORA!!!!
Varför är det så jäkla orättvist ibland??
Brorsan blev så arg så han slängde sin mobil i väggen så många gånger att displayen till slut gav upp och sprack.. Det tycker jag ändå är lite väääl överdrivet och framförallt onödigt, allra helst om den är oförsäkrad...

Kom hem från jobbet strax efter fem, slängde ihop en pajdeg, in i ugnen en stund, på med fyllning (aubergine, chévre, vitlök och äggsmet), in i värmen igen, bädda rent, ut ur ugnen, äta.. Sen blev det en cykeltur över älven till brorsan i Forssa för att kolla på hockey med honom och två av hans kompisar. Kom precis efter matchstart. I pauserna spelade vi Buzz, det var iaf roligt! Första gången för mig och jag var skitbra och ledde hela tiden, men sen i slutet så kom det bara skitfrågor och jag slutade som trea...
Sen en kall - och mörk - cykeltur tillbaka hem igen.


Som jag skrev tidigare så har bloggsidan legat nere i ett par dagar för byte av "plattform" eller nåt liknande, men det har inte hänt så himla mycket ändå.

Lördag:
Convent på svea, jag deltar i alla passen jag bokat mig på. Streetdansen var kul när man väl fick dansa, men rätt segt totalt sett. Les Mills Karnevalen var kul och rätt svettigt. Body Attacken var.. ja vad säger man? Loppa? A-K? Hjälp mig... En hurtig tant i sina bästa år utövar - visserligen jobbig - gymnastik a la 80-tal, enkla moves men med hög puls och töntiga skrikeffekter i form av "yeah yeah" och "hey" kompat av stadiga handklapp... Hade jag velat gå på friskis och svettis så hade jag redan vart medlem där... Inge mer Body Attack för fröken Björklund, åtminstonde inte förrens jag jobbat upp min stolthet efter alla "yeah yeah´n"!
Medlemsfest på kvällen: A-K kommer över och vi pimplar en varsin drink av Bacardi Grand Melon och Sprite innan mamsen (som råkar befinna sig i Borlänge) hämtar upp oss för nedsläpp på Bolanche.
Vi kommer in, får vänta på våra bord, går på toa, kommer ut.. Alla har gått in och satt sig.... Vi hamnar vid sunkbord numero uno! Vill inte skriva detaljer här, ni får fråga mig nästa gång vi ses... Men "Hallå?", jag och A-K var nog de enda med normal IQ där.. tur de hade oss i tävlingarna, vi kom ändå tvåa och då var det ENDAST (jag ljuger faktist inte) min och A-K´s förtjänst!
När vi hade fått nog drog vi oss iväg till Hela Huset - much better!
Det var mycket folk och jag träffade faktist på lite gamla kändisar!
Gummiben Norén fick tom upp mig på dansgolvet.. Fast han måste ha ångrat sig när han märkte hur kass jag var... måste kanske gå på nån sån där kurs..? Hursomhelst så hoppade jag och A-K i en taxi mot Medväga vid tvåtiden, sen var det bara att lägga huvudet på kudden och somna ovaggad!

Söndag:
Vaknade kl 13:00 (!?) ny tid...
Gjorde inte många knop när jag försiktigt förflyttade min träningsvärkande kropp och bakfulla hjärna från sängen till soffan... Hittade några torra fullkornsmackor som jag åt med makrill innan jag slet upp en påse med torkad mango som jag köpt med mig från thailand.. Suveränt gott!
Tillbringade så gott som hela dagen i soffan, med undantag för den tid det tog att få A-K att köra oss till "Hemmakväll" för filmlåning och sen till den nya restaurangen i domnarvsrondellen för inköp av lyxpizza. Fick i mig en halv pizza och lite smågodis.. Jag hade nämligen i min bakfylla totalt förträngt min och Loppas deal om att undvika godis.. Så hon har 1-0 nu.. Attans, men jag är på igen, och medveten! :-)

Måndag:
Tillbaka till jobbet, full fart.
Tränade combat på kvällen. Hade kramp i mina redan ömmande fötter och vader hela första halvtimmen, men sen gick det bra!

Nu är det läggdags igen - i min renbäddade säng!
Härligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: