luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

För full hals i en dunkudde!

Kategori: My life..

Slänger iväg ett inlägg mellan varven av övning, packning, städning etc..
Om sanningen ska fram så är jag helt slut!
Gick upp med tuppen för att åka iväg och jobba fem timmar (två visningar med Kjell), hårt liv, varför är man jämt så trött på morgonen?
När jag kom hem var jag frusen efter ett par timmar i en dörröppning endast iklädd kavaj och magen ropade högt efter mat. Hittade en låda med renskavsgryta som jag värmde på och åt med sallad, jättegott, och efter det... godnatt! La mig på sängen och somnade direkt! Sömnen var dock tillfällig eftersom jag lovat mamsen att skjutsa henne hem från en tjejfest här i Borlänge, så hon kom och hämtade upp mig så jag kunde ta hennes bil sen.. Lämnade av henne och fortsatte till mormor på en kopp kaffe! Hem, öva, öva och öva.. och vet ni vad - nu har jag satt den! Nu är jag nöjd! Bara att hoppas att jag inte har glömt bort allting till imorgon!

image339

Klockan nio imorgon är det samling och info, sen börjar sångaudition!
OM, ja jag säger OM jag går vidare, så ska vi ha en dansaudition (de som söker dansroller och huvudpersoner med mycket dans har även dansat idag, men jag slapp det!) och sjunga en låt från FAME redan nu på tisdag! Mitt problem är att jag inte har sett musikalen först förens den här veckan och jag har inte hört mycket av musiken innan... Hela måndagen går bort pga utbildning (åker från Blge kl 07:00 och kommer kanske hem 19:30..), och hela tisdagen jobbar jag.. Så det här blir ju spännande... Inte så bra odds för att jag ska få in låten.. Det blir till att öva satan imorgon em! Men som jag sa, detta är ju enbart OM jag går vidare, det får jag reda på under måndag fm då jag ska ringa och få besked..
Jag tror iaf inte att jag kan sätta låten till imorgon mycket bättre nu iaf!
Har stått här i lägenheten och ylat rakt in i en dunkudde! ha ha
Jag törs inte sjunga ut här hemma, vet inte varför..
Men kudden fyllde sin funktion! :-)

Får se när mamsen ringer och vill ha hämtning..?
Då måste jag ha packat allt jag behöver till imorgon..

Jag lägger nog ner städningen för den här helgen,
 känns som att jag har bra skäl iaf!

Nu ska jag vattna blommorna medans jag kör en gång till!
Dunkudden väntar!

"Meeemoryyyy, all aloooone in the moooooonliiiiight!"

Kommentarer

  • emmy säger:

    hej sötnos! haha ja fame 2001 då var jag bara 16 år gammal..det var tider det=).. men åh vad kul det var. Minns det som en superbra tid. LYCKA TILL på audition. Puss

    2008-04-19 | 20:05:05
    Bloggadress: http://www.emlanpemlan.blogg.se
  • Loppa säger:

    Håller tummen hårt för dig imorgon ,det vet du va?
    Hoppas att du får det du vill ha....det är du väl värd!!!
    kramar....kusinen

    2008-04-20 | 00:16:56
  • Anna Andersson säger:

    Heeej! Ska du ivag och sjunga? vad roligt. jag haller tummarna for dig! jag har varit dalig pa att ga in och lasa bloggar nu nar jag varit borta maste jag saga, sa jag har ingen vidare koll pa nagonting alls!
    Hur ar det att vara hemma igen? har hort att varen har tagat in pa allvar och att solen skiner pa hemmaplan. det gor den inte har just nu :(
    Hur som helst, tankte paminna dig om inflyttningsfest lordagen den 31 maj. Hoppas att du kommer. det vore riktigt skojigt.
    Ha det toppen och ta hand om dig. Kramar

    2008-04-20 | 10:34:26

Kommentera inlägget här: