luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Good girl!

Kategori: My life..

Idag har jag varit en jätteduktig flicka!

När jag var på väg hem från jobbet idag så kände jag mig pigg i benen och funderade ett tag på att gå hem. Jag kom snabbt på bättre tankar eftersom jag inte hade promenadskor direkt.. När jag kom hem ringde jag brorsan.. Döm av min förvåning är han - återigen utan gnäll (precis som förra gången alltså) - tyckte det lät som en bra idé! Jag snörade på mig gympadojorna och traskade ut i eftermiddagsvädret som blev allt bättre! Vi möttes upp nere vid Bullerforsen och gick sen runt broarna! När jag kom hem var jag rätt stum i benen, gårdagens combat var inte att leka med.. Men men, imorgon väntar pumpen!

Testade göra hamburgare utan bröd efter promenaden!
Tog tyvärr inget kort, men det blev en trevlig, dock lite kladdig, matupplevelse. Stekte hamburgare, la på en skiva ost, gjorde egen gurkmajonäs som jag la på ett lager av, rå lök, lite senap och lite ketchup, sen svepte jag in hela härligheten i ett par salladsblad! Till det skar jag upp råa morötter i stavar och dippade i en hemmagjord dippsås jag gjort av creme fraische, chèvre och timjan. Tyckte jag var ganska påhittig faktiskt! :-) Kommer att bli fler gånger!

För att avrunda lite fint så kollade jag på Desperate Housewives och drack en kopp the! Ja jag veeet, fatta vilken tjej jag är! Helt fantastisk!
(Ibland tror jag nästan på mig själv! ;-))
Flaggan i topp! Tjingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: