luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

I väntans tider

Kategori: My life..

Nu är den första persen över!
Jag var på sångaudition idag och det gick jättebra!
Om jag inte går vidare till tisdagens slutaudition med dansprov och intervju så var det inte mig de sökte helt enkelt.. Jag hade inte kunnat prestera mycket bättre. Och det känns skönt att veta.
Alla toner, utom möjligtvis en glidare, satt som smäck!
För er som redan håller tummarna så är det bara att fortsatta hålla dem tills tummen är blå och knogarna vitnar!

Det var mysigt att va på audition!
Det är en speciell stämning.. lite nervös, men ändå varm och hjärtlig!
Och så träffar man så många härliga människor som man musikalat tillsammans med förut, men också nya nervösa ansikten som kastar sig in i leken för första gången. Jag är väldigt glad att jag har lite vana!

Till nåt annat..
Igår kväll var jag chaufför åt min mor.
Hon var på 50-årsfest här i Borlänge och jag skulle hämta upp henne och sen åka till Mockfjärd och sova.. Jag hade trott att hon skulle tröttna rätt tidigt, men när klockan passerade elva så började jag undra... Jag fick då lyfta luren och ringa min mamma! ha ha Anledningen var ju att jag skulle upp tidigt i morse, så jag ville mest veta om jag skulle lägga mig en stund här hemma eller om hon var nöjd och ville hem. Hon sa åt mig att jag kunde komma - och så blev det!
Var väl i Mockfjärd strax efter midnatt..
Kanske inte så konstigt att jag sitter här och gäspar med tanke på att jag fått ställa klockan både lördag och söndag den här helgen!

Ska ägna nån timme åt att öva in den nya låten jag fick idag (Lets play a lovescene), jag tänker öva tills dunkudden spricker! Ska jag dit på tisdag så ska jag kunna låten, så är det bara!
Eftersom jag är på kurs hela dagen imorgon så är det nu eller aldrig!

Dagen i övrigt har spenderats med en massa grillat kött och klyftpotatis, kaffe på nya altanen och promenad i vårsolen!

Keep smiling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: