luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Städtant

Kategori: My life..

Det blev inge förmiddagsträning i morse..
Åtminstonde inte på Svea.
Det blev rätt sent igår, jag och A-K satt och pulade på en text som hon ska ha
och poff så var klockan helt plötsligt jättesent!
Ställde väckarklockan på halv nio, men det kunde jag då glömma, strax efter nio masade jag mig upp och ringde A-K som också var nyvaken. Vi bestämde oss för att äta frukost och sen ta en promenad i det fina vädret. Men ack.. hon var tvungen att åka. Så jag tog cykeln och trampade iväg till mormor istället!
Jag förklarade att jag för tillfället lider av svår diabetes, så det blev en kopp kaffe och en clementin för min del.
Jag inbillar mig att det gick något lättare att trampa idag, men cykeln är fan jobbig att cykla på.. man måste trampa i nedförsbackarna för att inte tappa fart.. Skumt va? Och jag har luft i däcken, kanske behövs mer?

Håller på och städar här hemma idag också!
Blev bara ihopplockat igår...
Jag har upptäckt att jag  får en kick av att slänga saker!
Jag VILL ju ha ordning och reda, men oftast är det bara oreda.
Man samlar på sig massa skit som man aldrig använder.
Jag har bl.a slängt:
En trasig sminkväska
Massa gamla "provrörs-parfymer"
En säkert 5-6 år gammal cellulitkräm
Trasiga sminkspeglar
Gamla p-piller
Konservburkar
Ett ton med reklam och tidningar

Jag skulle vilja rensa ur min garderob igen också, men jag ska vänta tills jag fått bort några kilon till så kan jag få iväg mer kläder.
Köksfläkten ligger på avfettning i diskhon, det var då det vidrigaste..
Har sneglat på toaborsten, men jag ville äta något innan, så det är det jag gör nu här vid datorn. Tog fram en bit chévrepaj ur frysen!

Klockan halv sex ska jag möta Loppa på Maxi för inköp till kvällens Sushi!
Jag måste åka dit tidigare, för jag ska göra en större inhandlig!
Börjar gapa i skåpen nu igen.

Nej, nu är pajen slut..
Mot toaborsten!
*why? why?*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: