luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Jag - En stjärna!(?)

Kategori: My life..

Så är det nu bara avgiftningen som återstår..
Semesterfyllot ska gå tillbaka till jobbet!

Efter två veckors härlig semester är det nu dags att komma tillbaka till vardagens rutiner med tidiga morgnar, regelbundna mattider och träning.
Det känns ju lite bittersweet...
Jag är ju en rutinmänniska, men det är väl någon slags rutin att slöa, ta sovmorgon, äta när man är hungrig och dricka vin när man är törstig också?
Skämt åsido, men jag har haft en kanonsemester!

Gårdagen:
Åkte i hällande regn till Dala-Floda och sjöng lite för brudparet som verkligen valt en skönt originell version av bröllop (brudens klänning hade svart knytning baktill och hon hade varken slöja eller krona, och bestmannen var en tatuerad man med t-shirt och skinnbyxor...) det gick rätt bra tycker jag och det var det fler som tyckte.. Fick ett sms kl 19:39 igår kväll:
Kära Anna! Stor TACK! Du är en STJÄRNA! Kram Galina
Galina är alltså kantorn som kompade mig igår.
Verkligen oväntat måste jag säga.. Men roligt!

Kvällens förfest blev hos Anders och Karin på Börshea (Borgsheden)!
Det var jättetrevligt och tiden bara flög förbi! Vi spelade Rappa Kalja och givetvis var det jag som kammade hem segern! :-)


And the winner is... känns alltid lika bra att vinna över Aspen!

Vi fick skjuts till Ängsholn så vi kom dit vid halv elvatiden.
Jättemycket folk!! Jag hörde nåt om 280 eller 380 pers.. Bara föranmälda!
Visserligen så regnade det ju rätt friskt ett tag så allt folk var väl ihoptryckta under tak, dvs på dansgolvet, på puben och vid pilkastningen..
Kändes som om tiden bara flööög förbi, så när de stängde kl 01 var jag inte alls sugen på att åka hem! Erbjudande kom upp om efterfest med Rockband (nån variant av Guitarrhero och singstar) i en utav Gagnefs byar.. och jag var inte sen att nappa på det!
Dessvärre var jag nästan själv om att nappa..
Efter många turer fram och tillbaka, cykla eller åka bil eller gå, stanna eller inte stanna, så hoppade jag - ensam - ur bilen och väntade in husägarn..
Wild and crazy.. åtminstonde för att vara mig!
Man är ju bara ung en gång, gäller att skynda sig innan man blir gråhårig!
Som mest var vi fem personer, en hund och en katt.
Det rockades ända in på småtimmarna..
Sen somnade jag ovaggad och i en säng i en utav Gagnefs byar.

En lång sovmorgon och några koppar kaffe senare var jag nästan återställd.
Och lite kär i livet som wild and crazy semesterfirare..
Nu är det slut på det - tur att man har fler roliga saker att se fram emot nu!
På fredag kör FAME-repen igång!! Wiiiee!!!

Ikväll fick jag celebert besök!
En av mina bästa gamla klasskompisar - Erik - kom på besök!
Fyra timmar senare hade vi hunnit med en massa skratt, en varsin barnpizza (ja än var det semester!), många gamla minnen, uppdatering av omvärlden, en liter svartvinbärssaft och en treo...
Jättekul att ses igen!!

Nu måste jag packa träningsväskan inför morgondagens combat!
Sen är det väl dags för lite sömn om man ska orka upp kl sex!

Godnatt där ute!

Kommentarer

  • Anna Andersson säger:

    Kul att det var så mycket folk på Ängsholn trots det trista vädret!

    2008-08-04 | 02:19:46
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • mamma säger:

    Tur att du får laka ur levern nu efter semestern...om man tror på det du skriver så har din semester varit en lång härlig njutning med trevilgheter och vin som tillbehör.

    Fast, vem vill inte ha en sån semester i glada vänners lag?

    2008-08-04 | 09:26:48

Kommentera inlägget här: