luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Rastlös själ

Kategori: My life..

Idag är jag på världens mest otåligaste humör...
Klättrar på väggarna här hemma!
Måste verkligen se till att sysselsätta mig innan jag river ner tapeterna på allvar!
Ska börja med att laga mat..
Apropå mat..
Receptet jag utlovat:


Fetaostbiffar

400 g lammfärs (går bra med nötfärs också), 2 msk Touch of Taste Oxfond med rödvin (eller fond + en skvätt rött), 70 g fetaost, 1 krm svartpeppar,
2 msk finklippt persilja, 1½ dl vatten, matfett

Smula ner fetaost i färsen. Tillsätt fond, svartpeppar, persilja och vatten, blanda samman. Forma till små biffar och stek dem gullenbruna. Servera med vad du vill.
Bon apetit!




Nu har renoveringen kommit igång rejält på jobbet!
Halva golvytan är nu lagd med en fin hårdtryckslaminat i vit ask och väggarna börjar på att ändra färg! Nu är det bara min halva som fortfarande har "spagetti-bolognese-spya"-färg. Tack och lov att den ska bort!

Ute regnar det - och är svinkallt.
Fy för höstrusk när det ska va sensommar!

Kanske återkommer senare ikväll - kanske inte!

Ska laga mat nu!
Bye!

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Gullenbruna biffar:-) Gu va gulligt, he he he....Ska prova någon dag!

    2008-08-26 | 21:25:21
  • Anna säger:

    Gullenbrunt är det nya rosa! ;)

    2008-08-26 | 21:34:22
    Bloggadress: http://luna1000.blogg.se/
  • Anna Andersson säger:

    Tack för receptet!

    Ska testa det nu i veckan :)

    2008-08-26 | 22:01:49
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: