luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Skäms på sig!!

Kategori: My life..

Jag glömde ju skriva om det lite roliga som hände på golfbanan igår!

Jag och papsen var ju som bekant och spelade.
Redan vid åttatiden var det varmt, men efter kl tio började det bli riktigt varmt..
Golfen har ju en massa etikregler som ska följas, varav en är ang klädsel.
Jag brukar ju sällan följa nån dresscode, utan jag spelar i det jag har, men jag skulle ju aldrig ta av mig och spela i behån heller..
Min far däremot.. (nu lät det som jag skulle säga att har spelar i behå..ha ha..)
Eftersom banorna går lite sicksack fram och tillbaka så ser man ju om det är folk framför och bakom oss hela tiden. Vi hade två bollar (grupper) bakom oss, varav i den ena var det en som spelade med bar överkropp hela tiden.. När vi var på ett lite undanskymt ställe drog papsen av sig tröjan, men satt på sig den innan det blev öppet igen. Men det var riktigt varmt och efter en stund så åkte den av igen... Vi slog ut på bana 15 och allt var frid och fröjd... tills det kom en banarbetare och stannade sig traktor brevid pappa..
Jag stod ca 20 meter bort så jag ska försöka återskapa samtalet så gott det går:
BA=Banarbetare, P=Papsen

BA: Är du medlem i golfklubben?
P: Ja det är jag
BA: Då kan du golfregler
P: Ja du tänker på tröjan?
BA: Ja du vet att man inte får spela utan
P: Ja jo det vet jag, men eftersom det var så lite folk på banan och eftersom jag har sånna fruktansvärda kliande eksem på ryggen så tänkte jag att det kanske inte spelade någon roll just idag.
BA: Jaha, ja..
P: Vad heter du då förresten?
BA: Ja, eh.. Staffan.. Men du.. om du har... Du behöver int..
P: Jag sätter på mig tröjan, rätt ska va rätt!
Ba: Ja, fast..
P: Nej, nu åker den på!!


Ha ha ha!!
Jag stod och bet mig i läppen för att inte börja garva..
Kliande eksem?? Var fick han det ifrån?
Han totalvände statusen på samtalet!
Från att ha varit den lilla skolpojken som inte gjort hemläxan till att vara den som kontrollerade hela samtalet! Way to go farsan!! Way to go!

Jag skrattade åt honom sen, men faktum är att banarbetaren ju har rätt!

Nu ska jag dricka morgonkaffe!!

Kommentarer

  • Den som inte såg händelsen säger:

    Tack för inlägget. Man förväntar sig ju att en inbiten golfspelare kan reglerna.....vilket han också kan.

    Kliande eksem...vilken fantastisk fantasi!

    Nu fick du en lektion i vett och etikett samtidigt som du fick se argumentationsteknik och fantasi på hög nivå.



    Till Lars "It´s ugly to lie!"

    2008-08-01 | 10:09:39

Kommentera inlägget här: