luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Däckad - bokstavligt talat!

Kategori: My life..

Hej och hå vilken lång det det här har varit!

Gick upp strax före åtta, duschade och insåg att jag inte hade någon frukost hemma. Åkte till stan klockan nio, handlade en macka och en kopp kaffe och blev sen upphämtad av Magda och "Kermit" (som hennes bil får heta eftersom han är minst sagt grön!) och åkte vidare mot Djurås och musikalrep!
Idag körde vi igenom en massa scener!
Kändes bra att få regi till replikerna, det blir ju lättare då.. och att hitta den rätta känslan och tolkningen är inte heller helt lätt på egen hand.
Ibland är det svårt att hålla sig för skratt bara.. när man absolut inte får skratta!
Jag erkänner - jag är absolut en mycket bättre sångerska än aktris,
men va fan, jag ska fixa det!
Har jag lärt mig både att skälla ut någon och att "nästan-kyssas" i slowmotion..
Det ni!!

Vi jobbade iaf på så pass bra att vi blev färdiga en timme tidigare än planerat!
När Anna J ringde och frågade om jag ville åka med Slussbruttan och äta tacos med henne och Oliver ikväll så var min spontana tanke att bara skrika rakt ut av trötthet, men jag bekämpade tråkmånsen inom mig och gjorde mig klar på en kvart! Två timmar och en massa mat senare låg vi uppe i hytten och jäste på sängen alla tre.. Det slutade med att både jag och Anna tuppade av och efter ett tag somnade även lille Oliver av ren tristess tror jag.
Däckade - bokstavligt talat!!
Skulle väl kunna sammanfattas som en lugn och skön kväll!

Imorgon är det också rep hela dagen. 10-17 it is!
Tur att det är så kul, annars vore man väl tokig som avsatte så mycket tid!
Men det är ju det - man må bli trött av allt jobb i början, men snart flyter det på mer och behöver inte nötas på samma sätt och då är det mer som ett gift än en uppoffring av tid! Bara två månader till premiären nu!!
Vi fick våra FAME-tröjor idag och jag såg att de satt upp en stor grej på
 ICA-huset nu med, så nu kan marknadsföringen börja!
Skulle tro att biljetterna släpps nästa vecka med..

Till sist - det där med karlar.. det är en gåta jag måste lösa nån gång.
Men definitivt inte ikväll.

Godnatt på er!

PS. Nu har jag lyssnat in mig på Madonnas Hard Candy!



Den var lite svår, men nu är jag helt såld!
Texter, musik, idéer.. allt är klockrent!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: