luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

"Mr" is back in the game

Kategori: My life..

Ja må hon leva, Ja må hon leva,
Ja må hon leva uti hundrade ååååår!!!

Grattis bästaste kusinen på... 25-årsdagen?? ;)

Idag har jag bara tagit det lugnt!
Jag är urbota trött och har inte haft ork till något.
Jag har inte ens lagat middag!
Strosade runt på Maxi och handlade en massa grejer för att laga mat, men..
Det slutade med att jag drack ett par koppar the och åt två kokta ägg
och en liten macka med smör och ost..
Det låter som jag haft urtråkigt - tvärtom - jag har gått runt och lyssnat på "Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra)"!
Fan vilken rolig bok! Jag fick låna den på ljudbok (4 cd-skivor) av mamsen, nu har jag bara en skiva kvar och jag tror jag blir tvungen att flytta in en cd-spelare i sovrummet.. Hon skriver (och läser) fantastiskt bra Martina Haag!
Jag har ju inte sett filmen, men nu vill jag då verkligen göra det!
Det roliga är att hon nuddar vid en massa ämnen som man känner igen sig i, nickar och fnissar till åt.. En riktigt Feelgood-bok! :-)

Satt och funderade över mitt liv idag.
Eller rättare sagt - jag satt och underade över om jag skulle återuppta min gamla vana om att döpa herrarna i mitt liv.. Om jag nu skulle göra det så är min plan att sköta det snyggt, inget får bli uppenbart, men ändå så pass tydligt så ni som känner mig, eller har hängt med ett tag, förstår..
Just nu finns det några olika Mistrar i mitt liv (eller i mitt huvud).
Olika Mr, olika funktioner.
Mr Gagnef - för tillfället nedlagd på obestämd tid.
Mr Finland - aktuell i högsta grad, själsligt utbyte.
Mr Sweet - en härlig vän.
Mr Manlig (får ta det namnet så länge) - Vet inte mycket om honom, men han känns som en man i mina ögon. Är det meningen så ses vi igen.
Fast Mistrar krånglar alltid till allting så mycket, så jag har bestämt mig för
att släppa allt och låta det komma till mig istället.
Jag har definitivt annat att lägga energi på!
Så kallade "viktigare" saker.. hehe

Det som händer, sker.
Låt oss alla hoppas på det bästa bara!

//Miss Busy

Kommentarer

  • Loppa säger:

    Tack sötaste du! Och det är ett par, fjorton år mer än 25 om mna nu noga måste hålla räkningen!



    Jag tror att jag hängde med på några av mistrarna, men blir förvånad för den som var nerlagd sist vi pratade (i söndags) är nu högaktuell och tvärsom....är det jag eller du som är förvirrad, ha ha ha.

    STora kramen!

    2008-08-12 | 23:28:20
  • Anna Andersson säger:

    Du borde absolut ta och se "Underbar och älskad av alla" Riktigt rolig och träffsäker film!

    2008-08-13 | 00:10:48
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/
  • Mamsen säger:

    Tips från coachen:

    Varför kalla dem för mistrar? Det låter som nåt man mister och inte nåt man får till det med.

    2008-08-13 | 20:55:10

Kommentera inlägget här: