luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Spinning och älgfilé

Kategori: My life..

Jag är på ett strålande humör!
Undrar nästan vad det är för fel på mig..?
Fast det finns så många små anledningar att le ibland!

Det blev inge golf igår, men jag åkte till Mockis och åt en superb måltid!
Mamsens kyckling med creme fraische, fick receptet nån gång, men glömde bort hur det var.. Kan inte du skriva ner det åt mig igen?
Åkte direkt vidare till Svea och pumpade med Loppa, kände mig riktigt stark och var på ett strålande humör, så jag tog i för kung och fosterland!
Idag har jag vart rätt stel i baken.. Det är bra, den får gärna jobba sig hårdare!
Fick med mig A-K på spinningen idag också!
Det var min gamla klasskompis Sara L som ledde passet idag, helt okej faktist! Men även idag kände jag mig vrålpigg och stark så jag trampade på lite mer än vad jag behövde och lyckades bli duktigt svettig!
Jag har blivit beroende av känslan av att orka! Att träna sig till ett läge där du undrar hur du ska ta dig ut till bilen efteråt! Så jäkla skön känsla! 

Efter träningen åkte jag med A-K och lämnade hennes nya bil (en jättefin Audi!) till ett AC-proffs (förhoppningsvis), sen fortsatte vi hem och tände grillen! A-K hade bestämt sig för att tröstäta för att hon åker ut på jobb imorgon.. Hon frågade om jag ville vara med - och äta älgfilé - med äkta kantarellsås!!!
Behövde hon ens fråga??
När min mage efter en portion stod i fyra hörn blev jag rent utsagt ledsen att jag inte kunde trycka i mig mera utav det goda!!
Fast å andra sidan så kommer jag lätt att vinna "godaste matlådan" imorgon! :-) 

Va roligt förresten att se vilka det är som läser bloggen! Kommentera mera!!
Anna G - välkommen in i mitt liv! ;-)
Premiären för Fame är den 1/11, sen har vi föreställningar de tre följande veckorna. Biljetterna släpps nån gång i början på september!
Det känns som om det är ett helt annat tryck på biljetterna den här gången (om man jämför med förra uppsättningen - the Wiz), en välkänd musikal drar mer folk. Gäller att va ute i tid!

Stackars Paola förresten..
På första dansrepet i lördags passade hon på att stuka foten rätt illa..
Hon fick låna kryckor av Stina-Kari och igår kände hon sig aningens bättre..
Men idag var det tydligen värre igen för hon ringde mig och var förtvivlad.
Hon hade åkt in till Falun och bett dem kolla på foten, och när hon åkte därifrån var det med ett gips från knät och hela vägen ner...
Det ska hon ha i sex veckor.. Det var tydligen nåt ben som gått av..
Stackars stackars Paola!

Sovdags!
Imorgon blir säkert också en bra dag!

Kommentarer

  • Anna G säger:

    Med mycket skam säger jag att ja har varit med i ditt liv ett tag utan att kommentera skäms, men det ska bli ändring på det nu. Du skriver så himla bra!!

    Kram och sov gott

    2008-08-11 | 22:58:19
  • Mamsen säger:

    Mamsens kycklingfilé

    Dag 1: 1/2 dl soya, en knippe persilja hackas..även stjälkar, 1 msk vinäger, 2 vitlöksklyftor pressas. Lägg fileérna i en påse tills. med övriga ingredienser över natten.

    Dag 2: Lägg allt i en ignsfast form. salta och peppra. Häll på 3 dl grädde. Klicka sedan på en klick creme fraiche på varje filé. 225 grader ugn 30 min.

    Serveras med ris el. pressad pot. och en sallad.

    2008-08-12 | 17:55:21

Kommentera inlägget här: