luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Semesterfyllo med nackspärr och ohyra..

Kategori: My life..

Nu kan man då glömma allt potentiellt hångel imorgon...
Om inte denna någon också gillar - och har ätit - vitlök förstås! :-)

Jag och A-K hade en traditionsenlig grillkväll ikväll!
Det var grillad fläskfilé, körsbärstomater, lök, wokade grönsaker och guacamole!
Avokadon jag gjorde gucamolen på var liten, vitlöken extremt stark och sen råkade jag ha i lite väl mycket chili, men gott var det!
Tjuvöppnade en flaska rödvin också..
Jag har kommit in i en rödvinsperiod och kan snart titulera mig semesterfyllo!
Det är ju inte så att jag dricker några mängder, men det är ju så gott!
Tur att jag börjar jobba på måndag....

Dagen för övrigt har varit rätt så lugn.
Jag åkte iväg och på lunch-pumpen på Svea. När jag var på väg därifrån small det till i nacken på mig... Sen kunde jag inte vrida på huvudet.. När jag kom till Daniel på Krukmakeriet Krusidull i Romme (rekommenderas varmt!) för att lämna en del frisörgrejer han glömde här igår, så talade han helt sonika om för mig att jag led av nackspärr...
Nackspärr..? Är inte det nåt man får när man är gammal??

Åkte hem, duschade och lagade lite mat (Ugnsgratinerad Aubergine med
köttfärsröra), och sen gjorde jag en fasansfull upptäckt!!!
En blomma i köket hade små djur som kröp omkring på den!
Så nu har den och blommorna i anslutning till den fått en rejäl omgång i badkaret och sen även sprayats med såpvatten.. Ohyra?? I mitt kök!!??
Uscha!!!
Jag sprayade några andra blommor också för säkerhets skull.
Usch det kliar över hela kroppen när jag tänker på sånt där..

Ska snart gå och krypa till sängs trots att det är fredag!
Ska försöka klämma in en springtur eller promenad (beroende på dagsform och nackspärr..) med A-K på förmiddagen imorgon, sen ska jag sjunga på bröllop kl 15 i Dala-Floda, men vi ska träffas och öva kl 14 och innan det ska jag dumpa grejer i Mockis och hoppas på lunch!
Efter bröllopet blir det förhoppningsvis nån kul förfest och sen blir det röj på
 Ängsholn! Iaf så hoppas jag på röj - och uppehållsväder!

Usch vilken hemsk rubril det blev idag!
Och nu är vinglaset tomt...

Kommentarer

  • mamma säger:

    Kolla upp växterna med max. 1 v. intervall. Kolla främst undersidan på bladen. Gör för säkerhets skull om proceduren en g. till om ca.4 dagar.



    Vi har också druckit vin ikväll tillsammans med vår gäst.

    2008-08-01 | 22:51:43
  • Anna Andersson säger:

    Nackspärr lät otrevligt. Du får ge tusan i att headbanga på Ängsholn imorgon! Hoppas det blir skoj och att regnet slutat falla tills dess. Lycka till på bröllopet också :)

    2008-08-02 | 00:44:01
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: