luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Helgen som gick

Kategori: My life..

Hej och hå nu är det dags.
Tror jag kör kortfattad sammanfattning och låter bilderna tala!

Fredag:
Kalas hos Magda! Runt 25 pers var vi som kalasade!
Jag och Johannes vann tävlingen "balong-juck" på otroliga 5,5 sekunder!
Regler: Panga tre ballonger utan andra redskap än dina juckfärdigheter..
Tre ställningar; bakifrån, missionären och ridande, panga - genom att
samarbeta - ballongerna (3 st) på så kort tid som möjligt.
Kändes aningens konstigt att utföra detta med "lillebror",
men jäklar vilket team vi var!
Förutom jucklekar så var det riktigt kul att träffa så många gamla musikalare!

  
Mingelbilder från Magdas kalas. Helena och Nadine, tomten fördriver
tiden med vattenpipa, Simon strikes a pose!

Lördag:
Julbord med familjen på Ulvshyttans Herrgård!
En riktig höjdare!

 
Mina producenter

 
Vickan och riktiga lillebror

Julbordet kan positivt sammanfattas med en stor:
Raaaaaaaap!!! :)

Svängde förbi Loppa på vägen hem.
Nu har jag laddat min inspirations-behållare med en massa influenser från hennes bohag. Hon har stil den tjejen! Så himla fint hon har fått det!
Frågan är bara när det ska bli gjort.. på min uteblivna thailandssemester kanske?
Semester i Medväga - yeehaa!

På kvällen hämtade jag upp Magda och så åkte vi hem till Oscar i Gagnef!
Vi drog på oss täckbyxor, mössor och vantar och laddade för pulkaåkning, men den uteblev eftersom de åkt redan innan vi kom..
Korvgrillning blev det däremot!
Något frusna gick vi sen in och provsmakade en glitterglögg som Paola fått av sin mamma.. Den kan jag tyvärr inte rekommendera, den smakade sprit, hårspray och pyttelite glögg.. Synd, för den var väldigt fin att titta på! :)
Efter glöggen i "farmors hus" gick vi in till det stora huset och kollade på tv med Oscars mamma. Vi hann med att se vem som vann "Stjärnor på is" (det räcker ju att se finalen - har inte sett nånting från det innan), en dokumentär med Britney Spears och Jurkyrkogården.. Salig blandning!
Åkte hem till Mockis och sussade - sov som en prinsessa!

Söndag:
Klev upp klockan tio. Skönt med lite sovmorgon.
Stannade till lunch och åkte därefter till Djurås för samling inför dagens tomtande på "Ratt & Roder". Vi insåg att vi kunde rätt många låtar och åkte glada i hågen vidare mot Djur. Det blev en jättetrevlig dag med massa julsånger, korvgrillning och glada miner!
Har listat ut var vi ska vara på vår Fame-återträff nu!
Men jag säger inget så får andra spekulera! :)


Fametomtarna!
Emil, Frida, Per, Johanna, Linnea, Paola, Elsa och Kajsa


 
Korvkompanjonerna - Schlomo och Serena

Inpyrd av rök från korvgrillningen var det en ganska trött tomtenisse som åkte mot Medväga vid sjutiden.. Har inte blivit mycket gjort sen jag kom hem! Wallanderfilmen på fyran var en perfekt rehabaktivitet.


Utslagen tomtenisse på välbehövligt rehab

Nu har jag druckit två glas med lyxig chokladmjölk gjord på belgiska chokladkulor (som jag fick av A-K) så nu kommer jag snart sova gott.

Så - från mig till er alla - en riktigt god natt!

PS. Ett stort tack till min duktiga (och biologiska) lillebror som återigen
fixat min bil! Nu är jag skyldig tre hårklippningar..

PS2. Tack Paola för underbar massage igår!
Den gjorde susen, känns som jag blivit överkörd av en ångvält idag..
Ser med glädje fram emot nästa tillfälle! :)

Kommentarer

  • BassE säger:

    HAHA, söta gänget* (:

    2008-12-08 | 10:26:45
    Bloggadress: http://basc.blogg.se/
  • Anna Andersson säger:

    Vilka gulliga tomtar :=)

    Btw...jag var till Ulfshyttan på julbord förra året, och jag minns att jag fastnade onödigt länge vid bordet med efterrrätter drömmer mig tillbaka

    2008-12-08 | 14:13:03
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: