luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Lusse-LellE

Kategori: My life..

Är hem och vänder en sväng..

Luciavaka hos Magda igår kväll. Uppdateringar, skratt, idolfinal, dator..
Ja den innehöll det mesta!
Kom väl i säng runt tvåtiden och jag ställde väckarklockan på tio i sju för att
kunna snooza en gång - queen of snoozes, that's me!
När Eva Cassidy gjorde sitt andra försök att få spela "Fields Of Gold" (som jag har som alarmsignal) tröck (är det ett ord?) jag återigen bort henne och vi masade oss upp. Magda fixade varm choklad med vispad grädde, smörgåsar och pepparkakor som vi åt med andakt vi fyra (Jag, Magda, Johannes och Denise) under varsitt täcke i soffan.. Det var en riktigt mysig Luciamorgon!
Men visst sjunger man väl Lusse-Lelle?
Vi störde oss på Lusse-Lella...
Jäkla skåningar! haha ;)

Efter Luciamorgon blev det barnprogram och dagen till ära "Nicke Nyfiken"!
Han har alltid varit min favvis! :)
Trots att jag slumrade till en stund i soffan lyckades jag sen ta mig vidare till Svea för att gå på pumpen kl 9:15. Var inte många tappra som kämpat sig dit, men vi höll igång bra tycker jag! Maxade vikterna idag! :)

När jag kom hem höll jag på att inte kunna komma in på min parkeringsplats för all snö som låg i vägen.. Jag lånade en spade av A-K's granne och karade av,
så nu känner jag mig riktigt nöjd med mig själv;
Luciamorgon, pump OCH snöskottning!
För att toppa det hela ytterligare så ska jag ju snart iväg och öva sång,
sen vidare på en helkroppsmassage.... Fy fasiken vad jag längtat!

Dags för duschen!
Pöss på er!

Kommentarer

  • mams säger:

    tröck...dialektord, mycket användbart....

    karade av....ja,ja, jag förstår, men gör andra det?



    Hörde förresten att min kollega varit så trött så benen vök sig. Vök, det måste väl ändå vara mer hemsnickrat än något annat? Nej, säger din pappa...det är dailektord! Konstigt!

    2008-12-13 | 16:47:35
  • Anna Andersson säger:

    Jag anser att tröck är...ja kanske inte helt korrekt svenska, men ändå ett ord som används relativt ofta i våra krokar.

    Men som din mamma skrev: Vök???!!! Nää, det tycker låter bra knepigt. Det där med dialekter är ett spännande fenomen.

    Och btw...det heter Lusse-lellE :)

    2008-12-15 | 18:10:18
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: