luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Underbart är kort..

Kategori: My life..

I morse hade jag en strumpbyxfight igen...

När man väl trängt i sig i ett par ser man hur en maska gått rakt över stortån..
IGNORERA!!
Bara för att göra det ännu svårare att sen gå på toa så drog jag på ytterligare
ett par utanpå de första. Ska förhoppningsvis slippa frysa nu!
Har ju klätt upp mig lite inför kvällens julbord! :)


Okej okej, jag bjuder på den här...
Råkade visst fastna på bild på förra personalfesten.
Man kan ju undra vad det är för rävgift i mitt glas?


Idag blev det kaos en stund här på jobbet..
Vaktmästarn var in häromdagen och informerade om att de skulle stänga av vattnet under ett par timmar på förmiddagen "på onsdag"..
Jag skrev tom upp det i kalendern...
När klockan var tio i nio var jag så kaffesugen så jag kunde dö, men höll mig eftersom Rainer skulle dyka upp vid niotiden och vi brukar ha gemensamt fika. När vi sen kom in i köket vid tio över nio så.. Ja ni förstår.. Inget vatten!! Rainer fick ur en kopp kaffe ur maskinen utav det som var kvar i rören, men sen var det stopp. Men eftersom det snart är jul och man ska va snälla mot varandra så delade jag, Jonas och Rainer broderligt(?) på den koppen.. Tur var väl det!
Man är aldrig så sugen på kaffe som när man inte kan få det!


Veckans händelser:

1. Träffade grannarna igår (inte A-K). De är tydligen på hugget nu!
De har varit iväg och ska nu testa provrörssbefruktning...
Håller tummarna! :)

2. Annas pepparkakor förlorade i kampen mot Frasettis pepparkakor i mitt och Rainers eminenta pepparkakstest! Frasetti var knaprigare och hade en lenare smak, medans Annas var något större. Ledsen att säga det Anna, men den här gången gick du tyvärr inte vidare..

3. Ibland kan Gud höra bön!
Flera renoveringskandidater har gett sig till känna!
Det är ju så kul att riva bård.. ;)
Fast en av dem trodde han skulle kunna bli bor(e)d.. Ha ha, humor!

Veckans tråkiga:

1. A-K åker till sjöss, adjöss..
Fattar inte varför de inte låter henne fira jul i lugn och ro!
Saknar dig redan. :(

2. Halsbandet jag fick av Motalagänget gav upp i morse.
Själva medaljongen tappade jag en gång då ringen som håller fast smycket öppnade sig, samma sak hände i morse, men då med - för medaljongen - dödlig utgång.. Underbart är kort.. Eller hur var det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: