luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Hjälp mig!!?

Kategori: My life..

Jag hade tänkt skriva att det här var en riktigt bra dag..
Men eftersom det nästan alltid kommer ett men, så...  MEN!
I en handvändning förvandlades avslutet på dagen till skit.
Kommer till varför snart...

Strax innan lunch kom det in en snygging och räckte över en blomma till mig!!!
Nej, jag ljuger faktiskt inte! :)
Henrik på Anticimex kom och önskade en god jul samt bjöd oss på lunch!
Åt alldeles lagom mycket thaimat på Agnes.. Mums!

Fick sen en släng av fixa-iordning-på-jobbet-mani och tog tag i alla gamla kartonger som låg staplade nere i källaren,  pusslade också ihop en av våra riktigt urusla lagerhyllor och gjorde iordning för alla städgrejerna så att det är lite mer organiserat än bara nedställt på golvet. Mitt nästa projekt blir arkivet, men det drar jag mig för.. Huga.

Har inte bestämt mig för hur det blir i helgen heller..
Jag har ju bokat in en helkroppsmassage i Mockfjärd, min kropp och jag har verkligen längtat och sett fram emot den. Men sen dök ett annat erbjudande upp, nämligen att åka till Stockholm och hälsa på Åsa tillsammans med A-K...
Det skulle va riktigt apkul! Men då måste jag ju boka om massagen... Daaaaa!!
Hjälp mig bestämma mig!!?

Igår började jag riva bort en bit av en bård här hemma...
Får nog förbereda mig på att det kommer ta sin lilla stund, men det är det nog värt. Tog också ,ått på alla luckor och stommar till köket. Nu blåser förändringens vindar! Jag vill ha ny färg och nytt kök! Jag vill ha ett snyggt och trivsamt hem! Måste ta ut semester snart och va hemma och fixa! :)
Fast ett nytt kök kan jag nog inte fixa själv..
Kollade upp lite olika alternativ på IKEAs hemsida, och det behöver inte bli snordyrt. Det finns intressanta alternativ från ca 1000 kronor upp till 5000, men det blir nog nåt medeldyrt isånnafall. Och självklart vill jag åka och kolla på det innan jag beställer. Men som sagt, jag fixar inte att byta köksluckor själv..
Hjälp mig att renovera!!?

Och så bilen..
Den skrapar som aldrig förr... fan!
Om jag kommer ihåg rätt så var det den yttersta ljuddämparen på avgassystemet (och inte slutsteget på förgasaren som jag sa till min lillebror..haha) som rostat sönder och fläkt upp sig så något ligger och skrapar mot något annat.. Hänger ni med? Det känns iaf inte bra när man hör att det skrapar när man bromsar.. Illa.
Hjälp mig laga bilen!!?

Och så bilen igen...
Efter träningen råkade jag se att bensinpriset var nere under tio kronor per liter!
Jag hade haft en så bra dag så jag tänkte att "vad kan nu va bättre än att fira med att tanka "billigt"?". ALLT hade kunnat vara bättre...
När jag skulle öppna tanklocket så satt det typ fast..
Jag fick upp det ca 5 cm innan det tog stopp. Tänkte att det kanske var fastfruset så jag bände lite och.. Plopp!! Jag hade min tanklucka i näven..
Det värsta var att jag inte fick dit det igen och att jag inte har lås på mitt tanklock.
Min bror säger att det inte går att slanga ur min bil utan speciella verktyg, men jag slår vad om att nån med ett speciellt verktyg slangat ur min fulla tank en vacker dag när jag kommer ut till bilen..
Jävla skit!
Så nu har jag både skrap- och luck-problem!
Hjälp mig laga bilen någon!!?

Avslutningen på dagen blev iaf något bättre.
A-K kom över och drack the och vi kollade på Grey's och sen Insider.
Sen pratade vi en massa om allt också. Skönt att få gnälla lite ibland.

Och så dagens..

Mat @@@@@@@@@@

Thai-lunch ute, helt okej mat, lagom portion.
Hemmagjord kebabsallad ikväll, bra mat, alldeles för stor portion!
Inget socker!


Träning @@@@@@@@@@

Körde rätt bra på pumpen! :)

Humör @@@@@@@@@@
Skulle ha varit åtta om det inte va för bilen...
Men en tvåa om det inte vart för avslutningen med A-K..

Nej, godnatt.
*klart slut*

Kommentarer

  • mams säger:

    Varför inte charma en händig bilmekaniker?

    2008-12-11 | 19:58:52

Kommentera inlägget här: