luna1000

Livet är inte de dagar som gått, det är de dagarna du minns...

Halv åtta hos mig...

Kategori: My life..

Fy va jag tycker synd om A-K nu..
Var upp och länsade hennes kylskåp (på hennes initiativ) från mat som inte klarar sig tills hon kommer hem igen. Stackarn hade ju vart och handlat precis innan hon fick besked om utresa.. Jag kan iaf trösta dig A-K med att jag lämnade vitlöksosten efter att jag förvissat mig hela tre gånger om att den inte skulle hinna bli dålig.. ;) A-K är världens bästa granne och vän! Kärlek till dig!
På väg dit så blev jag varse om hur nära naturen jag lever här i Medväga..
Jag mötte Bambi! :)
Mitt uppe på A-K's innergård stod det ett rådjur och blängde på mig!
Sen vände hon/han (hur vet man det?) på klövarna och sprang sin kos.
Inte riktigt vad jag väntat mig se utanför din dörr gumman!

Idag var jag och Kjell ut och "tomtade" på stan!
Vi delade ut lite julblommor till våra nära samarbetspartners.
Efter lunch satt jag även och pysslade med julkort som jag skickade ut till..
Ja det återstår att se om man får nåt! ;)
(jobbrelaterat, ni andra får nöja er med de ni fått)
Imorgon ska jag ha ännu mer julstämning tänkte jag.
Alla dalarnas SF-butiker bjuder sina kunder på glögg och pepparkaka
och om man är snäll så kan man även få paket!
Så imorgon är det tomteluva PÅ igen! :)
Välkomna in!

Mycket aktion idag må ni tro!
Fick ett telefonsamtal på förmiddagen..
"- Hej jag heter Joakim och ringer från Tv4. Du har kanske hört talas om programmet "Halv åtta hos mig"? Du vet det där programmet där fyra främlingar träffas hemma hos varandra och äter mat som sedan betygsätts.."
*svälj*
Varför ringer de mig!?
"- Vi ska göra ett program i regionen Falun/Borlänge och söker nu en kvinna mellan 23-38 år som är glad och öppen och som är duktig på att laga mat, alternativt TROR att hon är det.."
Vem har anmält mig!!??? Fy fan va hemskt, jag vill inte!! Och jag som har börjat riva ner tapeter, och köket ser ut som.. nej usch det går INTE!! Hur ska jag ta mig ur det här nu då..?
"- Och anledningen att vi ringer dig är att.."
Vem ska jag döda!!!??
"..ni mäklare brukar av erfarenhet ha bra koll på folk som skulle kunna tänka sig att ställa upp!"
Puh!! Jag slipper!! Tack Gud!
"så jag undrar om du vet någon? Jag kan ringa upp dig i eftermiddag så hinner du reka med folk".

Och så blev det..
Anna "skipper" Jonsson och Malin Nilsson blev mina tappra kandidater!
Jag hade ju hoppats på A-K och Loppa, men A-K skrek rakt ut och Loppa
 tyckte att hon var för tråkig.. Dumma ni, ni hade vart urbra!!
Fast jag kan ibland jag med..


Dagens middag.. Saffransgryta med kräftor och qinuaspagetti.

Efter jobbet blev det spinning!
Det gick riktigt bra idag..
Lite besviken på passet bara, eller egentligen inte passet, men musiken.
När det är tungt går musiken för sakta och när det är raksträckor går benen som trummpinnar, fast vi inte spurtar.. Hade gärna ändrat på det.
Annars är jag nöjd! :)

Hade lite tråkigt härom kvällen så jag snickrade ihop några 
julhälsningar från mig till mina goa läsare!
(Ni som inte får några julkort kanske?)

Klicka bara på följande länkar!
Julhälsning-classic.
Julhälsning-disco.
Julhälsning-country.
Julhälsning-charleston.

Min personliga favorit är nog countryn eftersom det är mest "mej" över den..
Jag har det i blodet, ellerhur mamsen? (på min fars sida) :)
Jodå fröken ni ser rätt, framför er står Yngve Sprätt!

Bambi, Tv4 och ElfYourself.. Vassegooo!

Kommentarer

  • Anna G säger:

    Åh, vad gott det ser ut, MUMS!! Kan du inte lägga ut receptet?

    2008-12-18 | 21:32:38
  • Favvomoster säger:

    Hur vänder en Bambi på klövarna???

    2008-12-19 | 00:39:05
  • Anna Andersson säger:

    Du borde ställa upp själv och laga en massa gott i tv! Du verkar vara en hejare på det där med gott käk!

    2008-12-21 | 22:09:40
    Bloggadress: http://ensamhet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: